Kräktes upp hela nattslurken!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Ottilia

Kräktes upp hela nattslurken!!

Inlägg av Ottilia »

Hej igen!

Vår tredje dag på kuren har gått över förväntan och nu har vi natt nr 4 framför oss. Vår tjej som tidigare har ätit som en myra äter numera som en häst! :D

Vi är jätteglada över att vi med hjälp av schemat ger henne fasta mattider och hon har på det viset hittat matro. Igår dag 2 märktes det tydligt hur hungrig hon var och idag har hon varit än mer glupsk. Så efter att ha ammat båda brösten + 50ml tillägg kl 17.00, var hon redo för nattslurken kl 18.15. 130 ml slank ner i en rasande fart (vi hann dock pausa för att rapa) och 130 ml är mkt för vår lilla myra. Kort efter sista rapen kräks hon upp allt. Har aldrig varit med om att hon kräkts så mycket. Antagligen gick väl maten ner lite väl snabbt. :(

Så nu oroar vi oss för att hon kommer att vakna av hunger och inte sova sin hela natt. Vi får helt enkelt se om hon står sig över natten. Men det känns inte direkt lovande.

:?: Ska vi ge henne mer mat under natten ifall hon vaknar och är hungrig? Eller ska jag smyga ner mat? (hon ammar bra i sömnen) Eller ska vi ha is i magen och hoppas att hon klarar sig? Förstör vi på något sätt genom att ge mat=plocka upp ur sängen när man egentligen ska sova.
:?

Hälsn. Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
camilla

Inlägg av camilla »

Samma sak har hant mig och jag gav henne nappflaskan i sangen (hnnes sang alltsa) innan jag gick och lade mig, vagade inte chansa pa att hela natten skulle bli strulig annars. Tycker absolut inte att du skall vanta pa att hon skall vakna av att hon ar hungrig utan bestam dig for att antingen ge henne mat och da i spjalsangen eller att hon far klara sig (hon dor ju inte). Det ar en fraga du sjalv far ta stallning till beroende pa hur latt hon vaknar/somnar om etc. Skulle det handa mig igen sa skulle jag gora precis som jag gjort innan,ge dem mat innan jag gar och lagger mig, skulle daremot inte ge dem mat pa deras begaran om du forstar vad jag menar...
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!
När mina var så små, och spydde, brukade jag vänta en stund,
(5-10 minuter)och sedan köra på igen, med mer.
Du kan använda en kork med mindre hål i, så kommer inte vätskan för fort.
Nu är det som det är idag, så kör på Camillas tips i natt! :D
Ni är så duktiga!! Lycka till i natt! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Det är lätt hänt!

:idea: Jag hade väntat en stund och sedan fyllt på igen. Tänk på att barnet ska ligga på sidan och så rakt som möjligt för att maten ska kunna passera bäst!

:idea: Krånglar det ändå så hade jag väntat tills barnet sovit ca en timma och sedan trattat i flaskan i sömnen - liggnades på sidan så som ovan beskrivet. Därefter hade jag vänt tillbaka barnet på mage igen.

:idea: Ger man man senare än så är det risk att det ställer till trubbel på morgondagens scehma - men det är ju en risk man få ta ibland :wink: !

:D Lycka till!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"