"DUMMA MAMMA!!!"

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
mf

"DUMMA MAMMA!!!"

Inlägg av mf »

Är det någon som har tips (på trådar?) hur man bäst bemöter en 3-årig "trotsare" som gärna vrålar "DUMMA MAMMA!!!"???

I början markerade jag med myndig röst "så säger man inte" - riktigt klantigt, jag vet. :oops: Funkar ju som olja på eld!!! "Nolla" känns fel!!! Tips, någon???
Malin, mamma till älsklingarna Anton :heart: 040927 och Sofie :heart: 061026! Stort AW-fan!
mf

Inlägg av mf »

Tack för ditt svar!!!

Ja alltså det blev så här att jag sa "så säger man inte" osv, han vrålade "dumma mamma" ännu högre, jag varnade, högre skrik, stjälpte i säng, vilket ledde till urklättring, hysteriutbrott med vrål "mamma mamma" på hög nivå med snor åt alla håll... Svårt att hantera, för mig iallafall. Jag menar, om han far runt som ett jehu och vrålar i lägenheten (som är mkt liten!), hur ger man respons? Efter några sådana omgångar började dummamammaskriken bli fler och fler, vilket fick mig ana att jag borde kunna hantera situationen bättre...

Om jag ber honom gå in på sitt rum och säga otrevligheter säger han ju liksom bara nej och börjar rasa omkring.. Visst kan jag lyfta in honom (har gjort) men det verkar enbart leda till en ännu högre grad av hysteri.

Det är förfärligt att se hur jobbigt han har det och jag vet att det bara är jag som kan se till att förbättra läget.

Tänk om trollspön funnes!
Malin, mamma till älsklingarna Anton :heart: 040927 och Sofie :heart: 061026! Stort AW-fan!
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"