Fina namn på N...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
MissLavinia
Inlägg: 16
Blev medlem: sön 24 sep 2006, 11:14
Ort: Skinnskatteberg

Fina namn på N...

Inlägg av MissLavinia »

Har ju gott om tid kvar än innan bäbis kommer, men det här med namn är så roligt! Jag har fastnat för Nanok vilket min man tycker är skitfult! Till en tjej tycker jag Nona är fint. Har du något fint namn på N på lager? (Både till kille och tjej) Gärna ovanligt, inte Nisse typ :lol:
Mallig mamma till busunge född i maj 06
och en bäbis i magen som kommer i april 08
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Nikoline
Cyan
Inlägg: 417
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 18:04
Ort: Lund

Inlägg av Cyan »

Nora
Nina
Nike
Nadja
Nelly
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
Lingontuva
Inlägg: 682
Blev medlem: ons 21 mar 2007, 10:33

Inlägg av Lingontuva »

Jag fastnade för ett namn i veckan, Noelle!
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

mitt absolut finaste är Nanna :heart: sååå sött!
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Ebbab
Inlägg: 474
Blev medlem: mån 13 mar 2006, 14:50
Ort: Gävle

Inlägg av Ebbab »

Min favorit på N (pojknamn) är Nathan. Sen finns Natanael, Nick, Nilas och Nore.
Flicknamn: Naemi (också en favorit), Noor/Nour förutom alla fina förslag du har fått redan.
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Lobilina
Inlägg: 444
Blev medlem: fre 08 dec 2006, 11:38
Ort: Skåne

Inlägg av Lobilina »

Noomi är gulligt :wink:
Elin, 24 oktober 2006. Standardmodellad från ca 7 veckor.
Klara, 8 juni 2010. Standardmodellad från start.
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Jag tycker såklart att Nike och Nella är de finaste namnen på N! :heart: :D

Nike är den grekiska segergudinnan och Nella är en form av det grekiska Helena med betydelsen fackla, flamma, den lysande.
Nancy

Inlägg av Nancy »

Förutom "Nike" och Nella" (kram till Jannika) (funderade mycket seriöst på att ge Lucine namnet "Nike" men hon var ingen sådan visade det sig) så tycker jag att Leias andranamn "Nicole" är väldigt fint.

Om du letar ovanliga namn har du en riktigt guldgruva här. Världens bästa namnsajt :D Här finns namn från hela världen inkl Norden.

http://www.babynamesworld.com

Leta ex generellt efter namn på "N" eller varför inte efter kategori som "Mythological", "Historic" eller kanske "Latin".

Mycket nöje :D
MissLavinia
Inlägg: 16
Blev medlem: sön 24 sep 2006, 11:14
Ort: Skinnskatteberg

Inlägg av MissLavinia »

Tack alla som svarat och tipsat! Tur att det är långt kvar för det finns sååå himla många namn att fundera på. Sen ska det ju passa med vårt efternamn, bebisens utseende och så vidare och så vidare... Forsätt gärna med fler förslag!
Kram till er allihop!
Mallig mamma till busunge född i maj 06
och en bäbis i magen som kommer i april 08
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"