förberedelser inför kur...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
bellisen

förberedelser inför kur...

Inlägg av bellisen »

Jag skriver i mkt god tid då jag kommer nog då göra en kur på sonen om ca en månad, då 4 mån gammal iy"h. Är mest inne på "späda barn o små" och pratar om allt trassel. Men jag tänker föröka förbereda så gott jag kan inför kur för att göra det förhoppningsvis smidigare....
:arrow: Min son har JÄMT uppvak efter den berömda 45 min skarven. ALLTID! (Utom på kväll o natt). Jag fasar dagtuppluren i och med kurning. Är det vekligen möjligt att kura bort dessa skarvar? Jag överdriver inte när jag skriver att han ALLTID vaknar.
:arrow: Bäst att kura i föräldrars sovrum, och vänta med inflyttning till 2årig storasyster? Hur länge vänta tills de sover ihop? Dagtid antar jag att det är bättre att han sover i resesäng i vårt rum då det trasslar längre än natten o syster kan busa ibland på dan.
:arrow: är det mkt svårare att kura små än större barn? Fasar lite som ni hör... storasyrran kurades vid 9 mån och det gick som på en dans. Kan en så liten som 4 mån greppa detta sofistikerade ramsning? (dum fråga eftersom man kan göra den på 4 mån och upp , men jag vill ställa frågan ändå... :oops: )
Matilda född 7 okt 05
Mauritz född 15 aug 07
Lillan född 8 juni 09
Hugo född 15 feb 11
Björn född 23 aug 13
Henry född 25 aug 15
Samuel född 10 mars 17
Amanda född 15 aug 18
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan!

Jag undrar bara varför du inte tar hjälp av SM och styr upp tillvaron redan nu? Varför ha det "jobbigt" i en månad till om man inte måste! :wink:

Det går aldeles utmärkt att kura bort 45 min skarven, den kan du även vagna bort om du väljer SM. :lol:

Jag kurade min son strax före 4 månader och javisst greppar dom ramsan! Jag får snarare för mig att det är lättare att kura små än stora, dom har levt i gamla vanor under kortar tid. :roll:

Vi finns såklart här för råd, svar och frågor när kurning blir aktuell, och även under förberedelserna såklart!

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"