Lite tips och råd tack! :-)

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Hierbaz

Lite tips och råd tack! :-)

Inlägg av Hierbaz »

Hej!
Jag har en liten tjej som är 7 veckor. Hon har från det hon föddes sovit otroligt bra! De första 3 veckorna åt hon sista målet 23, åt nattmål 03.30 och sov sedan till 07.30, inga problem.
Från det att hon var 4 veckor har hon ätit senaste målet 23 och vaknat 5.30, med undantag några dagar då hon vaknat kl 4. Hon ligger och "surrar" i sin ensamhet, jag gjorde misstaget och trodde då att det var matdax, men sedan fick jag veta att de ofta kan göra så-och somna om. Nästa natt gjorde jag inget, och visst, hon somnade! :-) Eftersom hon varit så duktig så provade jag att lägga henne kl 22, och höll henne vaken med tätare amning mellan 19-22, och det funkar klockrent. Hon vaknar mellan 4.30-6.00 på morgonen. Frågan min är: När kan jag börja lägga henne 21? Jag helammar och hon somnar jättefint i sängen. Hon äter med 4 timmars mellanrum på dagen, och sover jättebra, i snitt 15 timmar/dygn. Hur ska jag lägga upp dagen om jag lägger henne 21? Ska hon vara vaken från 18 till 21 då eller?
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan!

Lägg dina frågor under "späda barn och små" så kommer du att få otroligt bra svar!

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"