Sluta nattamma - ett eller två mål direkt?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Snark
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 18:22

Sluta nattamma - ett eller två mål direkt?

Inlägg av Snark »

Hej!

Min flicka är 6 månader och en bra sovare. Hon somnar vid 19-19.30 varje kväll och sover hela nätterna till 07.00, förutom amning vid 01.00 och 05.00. Tidigare sov hon 12-timmarsnätter men sakta men säkert har dessa nattamningar smugit sig in.

Vid femmånaderskontrollen hade hon vikit från sin kurva så jag har tyckt det varit skönt att hon ätit ordentligt på nätterna under tiden som hon gått från bröstmjölk till smakisar till måltider och välling.

Om två veckor ska hennes pappa och storasyster bort fyra nätter så då tänker jag kura bort nattamningarna.

:?: Nu till min fråga: ska jag ta bort båda amningarna första natten eller ska jag ta först den ena och sen, när hon inte längre vaknar vid 01.00 ta den andra?

Tacksam för råd!
Lyllo
Majken - 16 maj 05
Kajsa - 22 april 07
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Hej! Om du ska kura gör du allt i ett svep! Du går bara en galen omväg om du gör en tvåstegsraket. Hon behöver ingen tillmatning på natten hon är ju stor nu! Äta gör man på dagen, med besked! På natten sover man. :sleep:

:thumbsup:
Snark
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 18:22

Inlägg av Snark »

Tack TorpSara!

Då får det bli så. Eftersom det är två veckor kvar ska jag jobba på attityden så länge. Jag återkommer för peppning och stöd när det är dags!

8)
Lyllo
Majken - 16 maj 05
Kajsa - 22 april 07
Lua

Inlägg av Lua »

Klokt beslut :wink: :!:

Fortsätt rapportera och fråga :D

Kram Lua. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"