Redo att kura - några funderingar bara...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lisa K

Redo att kura - några funderingar bara...

Inlägg av Lisa K »

Hej

Nu har jag läst som en galning och börjar känna mig redo - NÄSTAN...

Min lilla kille sover fortfarande bra på natten (07 - 19 med en matning ca kl 23). Tanken är ju att få bort även målet kl 23, men i första hand är det att komma till ro själv som han måste få koll på.

Jag har dock några funderingar som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med här...

Minikur?
Lua, du skriver att vi kan göra en "mini-kur". Innebär det att köra på med buffningen, så som kuren beskriver, för att han ska lära sig somna. Ska jag då fortsätta låta honom vakna och äta kl 23? Eller menar du att det kommer att gå smidigare eftersom han redan sover så bra? Jag hoppas ju på det Smile

Thailand
Vi åker til Thailand om drygt 3 veckor. Om vi tex skulle vara redo att kura nu på söndag är det 3 veckor och 1 dag tills vi åker. Är det dumt med tanke på resa och tdsskillnad? Ska vi vänta tills vi kommer hem?

Mage vs rygg
Han har aldrig sovit på mage, och sover som sagt bra på rygg. Vi har alltså heller inget andningslarm. Jag förstår att kuren måste genomföras med att han ligger på mage, men kan jag vända honom (när han sovit i 10 min) eftersom jag gärna vill att han sover på rygg?

Vaknar tidigt
Oftast sover han till 07, kanske vaknar 10 min innan men är glad och ligger och snackar för sig själv. När jag kommer in skiner han upp och vi skojar och stojar, det funkar superbra. Men jag ubdrar över de gånger han vaknar vid 6, låter glad och då händer det även att han somnar om efter en stund så att jag får väcka när jag kommer in kl 7. Ska jag då ramsa när jag hör honom eller ska jag vänta tills han ev börjar bli gnällig?

Jag tror det var allt, jag hoppas någon kan hjälpa! Tack på förhand

/Lisa
Mamma till
Cesar, 17 april 2007 Kurad vid 6 mån
Ingrid, 17 jan 2009 SM från början
Lua

Inlägg av Lua »

Vi fortsätter i den andra tråden, så vi har bakgrunden med!

Kram Lua. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"