Lite tidigt att rapportera redan men jag en lägesrapport kanske inte skadar. Vi startade ju ikväll med läggning kl 18.30 och jag ska ta de två första nätterna. Var lite pirrig inför buffandet och ramsan, men mest av allt kände jag mig laddad och säker på att det vi gör är rätt. 8)
Lilltjejen blev förstås förvånad över att hon skulle: 1) sova på mage, 2) inte få nappen, 3) bara få behålla favoritkaninen i sängen, de andra gosedjuren - bort! 4) få bli buffad på rumpan osv.
Det blev två olika omgångar.(Hittills... Kvällen och natten känns lååång...) Första omgången mellan 18.30 och 19.25 bestod av måååånga turar in för att lägga tillrätta och buffa/solfjädra/ramsa, ja ni vet. Upplevde att hon skrek upp sig supersnabbt och jag fick aldrig chans att påminnelseramsa riktigt. Istället blev till att efter avslutad ramsa in och börja buffa.
Hon somnade efter bekräftelseramsa ca 19.30
Vaknade efter 25 min då var jag där direkt och buffade. Efter några turer in för att lägga tillrätta och buffa, så coolade hon ner sig. Lite gruff och gnäll och nu fick jag chansen att påminna. Fick påminna två ggr, sen blev det livat i luckan igen. In och buffa.... Efter två turer in så blev hon åter lugnare och låg och smågnydde lite. Påminde igen och den här gången blev det "dialog", helt otroligt! Sedan tystnade hon och jag bekräftade rätt så snabbt och hon somnade in. Nu sover hon sedan dryga timmen.
Har aldrig hört henne skrika så mycket som under första vändan. Intalade mig hela tiden att det är frågor från hennes sida som krävde svar. Inget annat. Mitt ömma modershjärta fick sig en prövning. Ömma fadern hade god lust att rusa in för att "hjälpa" till. Vår belöning efter det att hon somnat blev smarriga mackor och kaffe i soffan. För här gäller det att ladda energi inför natten!
Kram från Ottilia som hoppas få (tänker) komma med en positiv rapport imorgon fm om hur första natten gått!