Hej alla!
Detta är mitt första inlägg, hoppas att jag gör rätt... Har läst på en hel del om SHN och närmar mig allt mer att börja med min 13-mån om ca en vecka, hoppas jag. Min fråga är nu till er alla som har genomfört kuren - hur klarar ni av de första nätternas brist på sömn? Jag kommer med största sannolikhet inte kunna få någon hjälp och har två äldre barn (4 och 7) varav den äldsta ju måste gå till skolan. Jag vet att allt har ett gott syfte och att en-två nätter utan sömn nog inte är hela världen, men jag tar gärna emot handgripliga råd om hur ni gjorde för att klara er bättre.
Tack och hej
hantering av sömnbrist?
Eftersom din sötnos är 13 månader tycker jag du ska lägga inlägget under Kurbarnens hjälpforum för större barn. Då får du fler svar, kan jag lova.
Vad gäller tröttheten - du har inte möjlighet att få hjälp i samband med en helg? Familj, vänner etc kanske är lediga då, så de kan ta dagarna med dina barn då? Då startar du kuren fredag kväll och har haft de första nätterna under helgen och behöver inte passa skola och annat. Är det omöjligt att få avlastning ens då, så är det nog tankens kraft som får styra. Ta 1 dag i taget och fokusera dig på att snart ska du (och ditt lilla barn) få sova som gudar. Och vila under dagluren, så gott du kan.
Lycka till!
Kram Ewa
Vad gäller tröttheten - du har inte möjlighet att få hjälp i samband med en helg? Familj, vänner etc kanske är lediga då, så de kan ta dagarna med dina barn då? Då startar du kuren fredag kväll och har haft de första nätterna under helgen och behöver inte passa skola och annat. Är det omöjligt att få avlastning ens då, så är det nog tankens kraft som får styra. Ta 1 dag i taget och fokusera dig på att snart ska du (och ditt lilla barn) få sova som gudar. Och vila under dagluren, så gott du kan.
Lycka till!
Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06