Hej Anna och alla!
Flämtandningen... Jag börjar bra men upplever att jag "krockar" med mig själv om du förstår vad jag menar Det blir dubbelstuds... Oj vad svårt det är att förklara! Jag ser även att magen rör sig på sidorna där musklerna nu för tiden lagt sig Kan det vara så att jag ändå gör rätt trots att det rör sig lite här och där? Jag vill ju inte att diafragman och livmoderns arbete ska krocka.
Att "blåsa på ljuset"... Kan man jämställa det med den skräckinjagande (sedvanliga) krystningen? Jag har nämligen provat det när jag går på toaletten för en nr 2 och det går så mycket mycket bättre!!
Jag tror att jag nöjer mig med dessa frågor och återkommer sedan!!
Kramar från en förväntansfull havande
Flämtandning
Testa att fokusera bara på inandningen och låt utandningen komma av sig själv. För mig var det antingen det eller så att andas bara genom näsan som fungerade. Kanske kan fungera för dig! 
(Sen blev jag bättre och bättre ju mer jag övade, så lite kanske det försvinner av sig självt.)
/Ewa
(Sen blev jag bättre och bättre ju mer jag övade, så lite kanske det försvinner av sig självt.)
/Ewa
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
-
Västerbottningen