Tänkte höra om det är någon av er som hört talas om något liknande, för nu börjar det nästan bli lite läskigt...
Sedan bebisen i magen började att sparka ordentligt har jag ibland hört ett klick i samband med en spark. Det låter precis som när min man knäcker med tårna (hu!) om ni förstår vad jag menar. Det är alltid på högra sidan av magen dessutom. Nu senast hördes det jättehögt och jag tänkte att nu måste ungen ha brutit benet eller nåt...
Jag har nämnt det för barnmorskan, men hon sa varken bu eller bä...
Det är ju så lustigt för annars hör man ju inga ljud från bebisen förrän den kommer ut. På sätt och vis blir det hela mycket verkligare, särskilt eftersom ljudet är så starkt. Man inser hur "nära" bebisen är och att man kan kommunicera på nåt sätt... Klicket är liksom inte alls dämpat som man skulle kunna förvänta sig.
Nån som kan komma på vad det är?
klickande mage???
klickande mage???
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
haha, ja en hickande unge är det definitivt. h*n har hicka flera gånger om dagen, (det gjorde aldrig Tuva, nån enstaka gång bara) men det här klickandet är annorlunda, bara ett klick i taget sas. Och högt, smällande nästan. Snärtigt. Precis som folk som drar i fingrarna, ni vet (usch).
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Kan bara säga, om det är någon annan som i framtiden undrar över samma sak och har lyckats söka upp ämnet, att min barnmorska som jag var hon häromdagen inte var ett dugg orolig, utan tyckte att det nog bara var nåt knä som lät så där, särskillt eftersom bebisens pappa knakar överallt...
Så nu behöver jag inte oroa mig för att barnets huvud ska lossna under förlossningen.