klickande mage???

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Puffis
Kontakt:

klickande mage???

Inlägg av Puffis »

Tänkte höra om det är någon av er som hört talas om något liknande, för nu börjar det nästan bli lite läskigt...

Sedan bebisen i magen började att sparka ordentligt har jag ibland hört ett klick i samband med en spark. Det låter precis som när min man knäcker med tårna (hu!) om ni förstår vad jag menar. Det är alltid på högra sidan av magen dessutom. Nu senast hördes det jättehögt och jag tänkte att nu måste ungen ha brutit benet eller nåt...

Jag har nämnt det för barnmorskan, men hon sa varken bu eller bä...

Det är ju så lustigt för annars hör man ju inga ljud från bebisen förrän den kommer ut. På sätt och vis blir det hela mycket verkligare, särskilt eftersom ljudet är så starkt. Man inser hur "nära" bebisen är och att man kan kommunicera på nåt sätt... Klicket är liksom inte alls dämpat som man skulle kunna förvänta sig.

Nån som kan komma på vad det är?
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Ingen som vet? Jag börjar inbilla mig saker som att bebisen har nån konstig benskörhet som gör att den kommer bryta nacken på vägen ut och andra hemska scenarion... :(
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hej!
Ser att du inte fått ngt svar.
Jag har ingen aning om vad det kan vara. Rent spontant tänker jag på hicka. Men det känner du förmodligen till redan.
Hoppas ngn vet bättre än jag :roll:
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

haha, ja en hickande unge är det definitivt. h*n har hicka flera gånger om dagen, (det gjorde aldrig Tuva, nån enstaka gång bara) men det här klickandet är annorlunda, bara ett klick i taget sas. Och högt, smällande nästan. Snärtigt. Precis som folk som drar i fingrarna, ni vet (usch).
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Kan bara säga, om det är någon annan som i framtiden undrar över samma sak och har lyckats söka upp ämnet, att min barnmorska som jag var hon häromdagen inte var ett dugg orolig, utan tyckte att det nog bara var nåt knä som lät så där, särskillt eftersom bebisens pappa knakar överallt... :roll: :D Så nu behöver jag inte oroa mig för att barnets huvud ska lossna under förlossningen. :roll: :oops:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"