Vi som hade sett fram emot det här barnet så mkt och längtat så även om omgivningen inte alltid uppskattat det. Jag är i vecka 16 men barnet dog nog för ca 2 veckor sedan och har inte stötts ut. Doktorn (efter 4 h väntan på gynakuten) hade redan kategoriserat mig till skengravid och då han började ifrågasätta min graviditet samtidigt som han berättade att deras två gravtester på mig var minsann negativa var det som marken rämnade. Då förstod jag att bebisen var död samtidigt som jag satt där och blev kränkt som inbillningsgravid. "Det är ju inte konstig att mensen försvinner tidvis då man har så små barn och ammar", "Upplevde DU att din mage växte?", "Men du har alltså BARA gjort ETT graviditetstest som då visade positivt resultat".
Som om jag efter tre graviditeter innan skulle missa alla tecken, jag har ju kännt bebisen röra sig och simma runt massa gånger redan! Men efter ultraljudet då vi alla så bebisen jättetydligt var det ju fastställt! Jag var gravid.
Men nu till min fråga! Har ngn av er haft missed abortion och vad gjorde ni då? Han sa att de hade så många semesterlediga doktorer nu så jag kanske får komma in på skrapning om en ca 2 v. Finns det någon chans att barnet kommer ut själv, eller möjlighet att stimulera kroppen att föda fram det själv. Vad gjorde ni med ert barn, de är ju så stort redan, kan man få hem barnet och begrava det?
Jag har knappt blött ngt, men jag hade sådan värk i ryggslutet och kände mig så illamående och att ngt var så fel med magen den var så tyst och stilla-därför sökte jag akut gyn på natten. Vi fick väcka alla tre barnen, grannfrun tog de två äldsta (hon har själv en 3 åring och en rel nyfödd bebis) och minstingen tog vi med.
Får ta minstingen nu men tacksam för svar!