Okej, nu sover killen. Långlur - den svåra, alltså. Spännande...
Vår historia lite kort (de flesta kan den ju innan och utan): Waldemar kurades Kristi Himmelsfärd-helgen, med i huvudsak bra resultat. Hyfsad nattsömn hade vi haft, men med napp och morgonmål och nu skulle båda bort. Han fattade rätt snabbt det där med ramsa och som alla nu vet - killen gillar att buffas (särskilt av Anna inför publik!!!). Buffning är numera helt FÖRBJUDET!!! (Utom för Anna

)
Nätterna har funkat, men dagarna... Vi har kämpat i tre månader och sällan fått till några långlurar. Jag gav upp, tänkte att han faktiskt kanske inte behövde sova så mycket (det måste ju finnas undantag), men nu visar han tydligt att han inte har ork att vara vaken, men lyckas inte heller sova. Svårt. Ihop med vajsing på semestern, då mammas attityd gick åt pipsvängen, så var vi hemma i ett virrvarr av snurr och svårigheter. Så när raringen Lua frågade om jag funderat på att erbjuda lille Walle som kurbarn skrattade jag först, men skrev sedan om våra problem och Anna sade: Kom! och då gjorde vi det!
Det är väl lite kort Walles historia.
Schemat vi skall följa nu är som följer:
20-08 SOVA!!!
10-10.20 Sova - helst vagn. Skall VÄCKAS!
11.30 Mat, frukt, vatten + knockout-slurk före läggning
12.30-14.30 SOVA!!!
15.00 Mellis
17.00-17.20 Sova - helst vagn. Skall VÄCKAS!
18.00 Mat, frukt, vatten
19.15 Bad, välling, skratt mm.
20.00 SOVA!!!
Killen är en utpräglad 30-min-grabb, därav 20-min-lurarna, så att mamma alltid skall få väcka, det är så det fungerar.
Läget hittills:
Walle sov faktiskt både i taxin och på flyget, kanske totalt tre-kvart. Alltså långt ifrån 2 timmar, men bättre än inget. Hemma kröp han supertrött och hypad runt i lägenheten och SKREK "dadadadada" av glädje att vara hemma. I vagnen en stund senare var det svårt att varva ner, så han fick tjugo minuter, fastän det tog 15 att somna. Han behövde varje sekund och hela dagen var ju ett undantag.
Läggningen däremot... Protester. Jag fick faktiskt ta mig i kragen och gå in och göra en solfjäder! Vad han skrek!!! Henrik kom in och undrade vad i h-vete jag sysslade med! Men Walle lugnade sig på bara någon minut! Och mindre än fem minuter senare sov han! Och jag fick ta en solfjäder-kamp och VINNA!!! Men helst inte ofta, för det skriket var INTE roligt! Men jag vann och mannen i soffan utanför bad senare om ursäkt.
Litet uppvak vid nio, som parerades av en ramsa, höjd tv, skrammel i köket och en hest sjungande mor. Somnade direkt!
Natten lugn i övrigt. Litet uppvak tjugo över elva, annars sov han till 07.58, då jag vaknade av hans dadadada... Glad kille!
Nu skall jag baka kakor (tack Tessan för tips om bak under långluren!). Tvn är på (McGyver) och köket ljuder av andlig körsång. Nu skall visparna gå igång och assistenten. Och tummar får gärna hållas för en bra långlur! Annars har min härliga kontaktperson Ewa "jour"! Det känns tryggt!!!
Kramar och HÄRLIGT STORT GRATTIS till emma80! Pussa Emil!!!