Jag måste tyvärr inse faktum att min lilla skrutta inte blir mätt på bara min bröstmjölk. Det är med andra ord dags att börja kombinera bröstmjölk med tillägg. Med Maja helammade jag fram till 6 månader då vanlig mat började ta över och sedan nertrappning av bröstmjölken. Så det här med ersättning har jag väldigt dålig koll på.
Molly har sedan ganska länge fått flaska med Babysemp i till natten. Har då använt mig av apotekets diflaska och dinapp. Då äter hon mellan 25ml och på sista tiden lätt 1 dl.
De senaste dagarna har det varit ett väldans snuttand epå tröjarmen, sammanbrott 15-30 minuter innan mat, tidiga uppvak på natten och morgonkulan. Så idag gav jag flaska redan efter morgonmålet på brösten. Hon åt lätt 50 ml. Samma sak på lunchmålet.
Så:

Flaskor. Hur många flaskor är bra att ha? I nuläget har jag bara en, så det blir ett väldans diskande och kokande. Kan jag fortsätta med apotekets flaska? Jag har läst att många använder Dr Browns. Men jag har inte upplevt att Molly haft några problem av denna flaskan vid 1 matning per dag. Blir det annorlunda när jag ökar upp till 5?

Hur kombinerar jag smakisar med bröstmjölk och ersättning? Tänkte börja så smått vid mål nr 2. Börjar jag med smakis, sedan bröstmjölk för att avsluta med tillägg? Eller kan någon rekommendera en annan ordning?

Hur mycket tillägg kan vara troligt att hon äter när jag kombinerar så här? Hur mycket ska jag servera i flaskan alltså...

Babysemp har funkat bra hittills, inga krämpor eller så... Vid 4 månader är det ju en annan sort, Babysemp 2. Är det bara att byta rakt av vid 4 månadersdagen?

Något annat jag bör tänka på??
Hoppas på lite kloka tankar och glada tillrop!