sover aldrig!!!!
sover aldrig!!!!
Min gosse är 5 månader snart.Han har sovet för bra tills han var ca 4 månade.Vi slutade med nattmålet när han var ca 2 mån.Han brukade vakna vid 5-6 för att äta sen sov han 2 timmar till.Passade bra.Men veckan innan han blev 4 mån så började han vakna måånga gånger på natten,o det har fortsatt.Ganska jobbigt som ni vet.Vissa nätter babblar han bara o sen somnar om ,ligger vaken en timma ibland.Det som jag ser som oroligt e att han sover så lite på dagen oxå...hjälp nån
-
Gäst
Hej Cine och välkommen
Eftersom du vänder dig till det här forumet, antar jag att du känner till SHN-kuren
Jag tycker det låter som att det är det ni behöver.
Kuren kräver lite förberedelser för att bli riktigt bra, bland annat att man läser på. Det finns en bok, som du kan beställa här via sidan. Du kan ju också börja att läsa lite här på hemsidan, så ser du om du tycker kuren är något för er.
Läs länkarna med hänglås framför här, ger en bra introduktion:
http://www.annawahlgren.com/forum/index.php
Du kan ju också läsa lite här, och klicka viadre på länkarna till höger:
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... ela-natten
Läs lite på ovanstående länkar, och återkom sedan med funderingar och frågor
Du kommer bli guidad genom hela kuren, i den mån du behöver, genom den här sidan. Ansvaret är dock ditt att genomföra den!
På återseende!
/Jenny
Eftersom du vänder dig till det här forumet, antar jag att du känner till SHN-kuren
Kuren kräver lite förberedelser för att bli riktigt bra, bland annat att man läser på. Det finns en bok, som du kan beställa här via sidan. Du kan ju också börja att läsa lite här på hemsidan, så ser du om du tycker kuren är något för er.
Läs länkarna med hänglås framför här, ger en bra introduktion:
http://www.annawahlgren.com/forum/index.php
Du kan ju också läsa lite här, och klicka viadre på länkarna till höger:
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... ela-natten
Läs lite på ovanstående länkar, och återkom sedan med funderingar och frågor
På återseende!
/Jenny
hej
Tack för svaret.Jag har läst kuren många gånger.Jag bara undrar om man kan skära ner o ta bort vissa grejer?
Tex..det här med lakanen.Min gosse har en ålderskudde,snutte o täcke i sängen.Igår tog vi bort nappen o den verkar han inte sakna.Han äter ersättning ca 19.30-20,sen direkt i sängen.Idag drog jag till med en liten ramsa.han vänder sig o tittar på mig(ligger på sidan el rygg)jag ramsa tills jag stängt dörren.Det gick bra,var bara in 1 gång efter det o bumpa o ramsa.E jag på rätt väg?
Han har vaknat vid 00.30-01.30 första gången sista tiden o sen e det allt från 1 gång i timmen till 2ggr i timmen.Brukar bumpa(ska ramsa nu)mellan ca 04-05 brukar han ligga o babbla.Har gått in innan men det tänkte jag inte göra om han inte kallar.Tänkte hålla honom till 07 innan mat...det borde han väl klara?Sen e det dagarna..han sover max 3 timmar per dag utspritt.jag e rädd att han ska bli utbränd eftersom han inte sover så bra på natten heller.Hur tycker du jag ska göra på dagen?
Tex..det här med lakanen.Min gosse har en ålderskudde,snutte o täcke i sängen.Igår tog vi bort nappen o den verkar han inte sakna.Han äter ersättning ca 19.30-20,sen direkt i sängen.Idag drog jag till med en liten ramsa.han vänder sig o tittar på mig(ligger på sidan el rygg)jag ramsa tills jag stängt dörren.Det gick bra,var bara in 1 gång efter det o bumpa o ramsa.E jag på rätt väg?
Han har vaknat vid 00.30-01.30 första gången sista tiden o sen e det allt från 1 gång i timmen till 2ggr i timmen.Brukar bumpa(ska ramsa nu)mellan ca 04-05 brukar han ligga o babbla.Har gått in innan men det tänkte jag inte göra om han inte kallar.Tänkte hålla honom till 07 innan mat...det borde han väl klara?Sen e det dagarna..han sover max 3 timmar per dag utspritt.jag e rädd att han ska bli utbränd eftersom han inte sover så bra på natten heller.Hur tycker du jag ska göra på dagen?
Hej cina!
Välkommen till Forumet
Jag föreslår att du gör en regelrätt kur från A till Ö. Dvs läs allt du hittar om kuren, införskaffa larm, öva på verktygen och gör upp ett schema med 11-12 h natt och resterande timmar upp till 15 h fördelat på tre lurar på dagen. När allt känns glasklart så kör så det ryker. Det kommer både gå snabbare och vara mer effektivt än något "mitt emellan". Det finns fler som genomfört kuren både på sidan och ryggen(det krävs lite snits då för att få till verktygen) men de flesta barn sover bäst på mage.
Lycka till!
/Elle
Välkommen till Forumet
Jag föreslår att du gör en regelrätt kur från A till Ö. Dvs läs allt du hittar om kuren, införskaffa larm, öva på verktygen och gör upp ett schema med 11-12 h natt och resterande timmar upp till 15 h fördelat på tre lurar på dagen. När allt känns glasklart så kör så det ryker. Det kommer både gå snabbare och vara mer effektivt än något "mitt emellan". Det finns fler som genomfört kuren både på sidan och ryggen(det krävs lite snits då för att få till verktygen) men de flesta barn sover bäst på mage.
Lycka till!
/Elle
hej
Det e det jag tycker känns så tråkigt allt det som ska fixas.Jag vill tro att det kan gå endå utan magliggning o larm(inget illa menat)Jag får väl skaffa det om detta jag tänkt inte funkar.Men förslag på dagslurarna??Ska jag vagna honom tills han somnat varje gång jag bestämt sovtid?Han sover ibland bara en 15 min -en halvtimma.Ska jag fortsätta vagna tills det blir en timme minst eller?
Ja, det är upp till dig hur du löser det hela. Jag ger bara råd om det sättet jag VET fungerar
Larm skulle jag ha oavsett vilket sovläge ni väljer, ryggläge är ABSOLUT ingen garanti för att PSD inte inträffar! Exempel på dagslurar är (12h natt) 45 min fm, 1,5 h efter lunch och 45 min em. Du kan ju gå in och läsa under "Späda barn och små" om Standardmodellen och börja tillämpa den på sonen isf att genomföra en kur. Läs under "Verktygslådan" på startsidan så står det om hur du ska göra med vagning.
Lycka till!
/Elle
Lycka till!
/Elle
Hej cina_ och välkommen säger jag med
Du har fått jättebra hjälp redan, tänkte skicka dig en länk som lite inspiration!
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=2010
Om du väljer att kura, så kör hela paketet, plocka inte lite här och där, utan läs på så att du hela tiden är säker på vad du gör, varför du gör det så du inte tappar attityden!
Man MÅSTE inte kura sitt barn! Du bestämmer själv vilket sätt du vill använda dig av, men härinne är vi MÅNGA som gärna stöttar och hjälper om du väljer att kura
Och du, surfa gärna runt på andras trådar, och läs gärna de låsta trådarna också!
Lycka till
Du har fått jättebra hjälp redan, tänkte skicka dig en länk som lite inspiration!
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=2010
Om du väljer att kura, så kör hela paketet, plocka inte lite här och där, utan läs på så att du hela tiden är säker på vad du gör, varför du gör det så du inte tappar attityden!
Man MÅSTE inte kura sitt barn! Du bestämmer själv vilket sätt du vill använda dig av, men härinne är vi MÅNGA som gärna stöttar och hjälper om du väljer att kura
Och du, surfa gärna runt på andras trådar, och läs gärna de låsta trådarna också!
Lycka till