Skriker jämt innan insomning

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Kristin

Skriker jämt innan insomning

Inlägg av Kristin »

...är detta "normalt"? Det är bara undantagsfall som han inte skriker. Han skriker innan han somnar in både på dagen och innan nattsömn. Visserligen bara några minuter (nu på morgonen tog det bara 3 min :) ) men ändå......

Jag ramsar och det funkar, men åh så skönt det vore för HONOM om han inte behövde skrika alls innan insomning.....

Tips? Synpunkter?

Mvh
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Petronella

Inlägg av Petronella »

Har inga tips men jag kan säga att det är samma hemma hos oss.
Melvin gnäller/gråter nästan alltid när han ska somna. Undrar varför det är så?
Nu på morgonen tog det ca 8 min innan han somnade själv. Och som vanligt var det lite gråt och gnäll.
Melvin f?dd 2004-06-20
Startade kuren 2004-10-06
Sover numera hela n?tterna och vargen har vi inte sett r?ken av p? ett tag.
Kristin

Inlägg av Kristin »

Alltid "skönt" att inte vara ensam med sina "problem"... :)

//Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

Är du helt och fullständigt säker på att han är till 100% mätt?
Skulle inte ens endaste droppe till kunna gå ner?
Matar du el. standardmodellen? Ammar du? Ger du tillägg?
Om du enbart ammar kan du ju komplettera med lite tillägg om du märker att han inte är helt mätt.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Isolde

Inlägg av Isolde »

:-( Mitt hjärtebarn skriker också alltid, utom om hon har somnat under påfyllningen. Och det är inga små skrik, inte utan rena rama vrålkonserten! :shock: Hennes blödiga mamma har svårt för den, :roll: kanske är det en bra idé att börja ta tid på hur länge hon egentligen håller på: det som känns som flera timmar kanske bara är några minuter...

Att lägga henne vaken så att hon somnar själv lugnt känns än så länge som en utopi, även om jag märker att det börjar lossna lite nu -- hon kan ligga ensam på filt och vara sin egen underhållning vilket hon inte kunnat förut.
Dotter Frida ?r f?dd 13/10 2004
Stora damen b?rjar ta sina f?rsta steg, och visar prov p? b?de vilja och temperament (detsamma som mammas, stackars barn :lol:)
mammamy

Inlägg av mammamy »

Hallå!
Tråkigt är det men min son är precis likadan, han gråter ALLTID när han ska somna, oavsett apmätt eller superglad när han läggs. Han är jämngammal med din, 2 augusti. Han gråter också tyvärr varje gång han äter förutom på natten, det är nästan mer knäckande. Han har varit ett ganska missnöjt barn fram till nu och det har säkert haft att göra med att jag har lite för lite bröstmjölk pga sjukdom. Får tillägg i flaska och ta det men med protester även då. Bara bita ihop och försöka låtsas som ingenting. Se till att han har kul annars och håll ut!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
carina

Inlägg av carina »

Kommer ni ihåg "skrattet till godnattet" ? Vår son skrek alltid vid läggdags när han var mindre (några minuter bara, men ändå). Nu när han blivit äldre och fått humor :lol: skrattar vi alltid på väg till sängen. Funkar jättebra! Han somnar på nolltid, nöjd och tyst - för det mesta alltså :wink:
Mamma till Oscar 040728
Louise

Inlägg av Louise »

Min lille Plupp skrek också vid varje läggning urom på kvällen. Varje gång jag skulle lägga honom fick jag ladda och spela hög musik och diska och dammsuga för att inte bli knäpp. För några minuters skrik känns ju som en evighet när man står och lyssnar. Sedan några veckor lägger han sig tillrätta själv och sticker in tummen. Ibland kommer det lite joller efter en stund men för det mesta är det tyst.
Så kanske är det så att det går över för er också.
Men om han är VÄLDIGT trött när jag lägger honom så knölar och kan ropa en del. Bäst och snabbast somnar han om han är hyfsat pigg.
Louise
Pojke juli 2004. SHN september 2004.
Flicka f?dd oktober 2000.
Leons Mamma

Inlägg av Leons Mamma »

Känner igen mig.
Så där höll Leon på ett tag efter vi startat kuren, förutom just på kvällen. Men de flesta dagslurarna var det gråt innan insommning. #-o
Men jag lät honom vara de flesta gångerna och nu har det gått över. :lol:
Nu somnar han så tyst så varje gång :-#

Så håll ut så ska du se att det går över :)
Anna - Mamma till :heart: Leon :heart:, född den 10 maj 2004 och :heart: Noah :heart:, född den 16 september 2007
http://kullerstenochblabar.tradgardsblogg.se/
vanilja

Inlägg av vanilja »

hej hej
min lille kille skriker eller gnäller också ALLTID när han ska sova/somnar in. Vissa gånger (på dagen) när jag lagt ned honom i vagnen och satt på honom utekläder (han sover i vagnen på balkongen) ligger han och gnäller med ögonen stängda. Verkar som han sover men man MÅSTE ju gnälla bara för att markera. Men jag tror att han har fattat att man behöver sova för att må bra. Det betyder dock inte att vi slipper gnäll och skrik vid läggdags.

/vanilja
Mamma till Noah 7 m?nader

K?rde SHN kuren 31 oktober 2004
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej å tack för att ni har engagerat er i vårt "problem!!!!!

Känns lite bättre nu!

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Också små barn kan "fastna". Gnällandet blir, som ni märkt, till sin egen lilla motor. Bryt det trista mönstret :!: Ju gnälligare unge, desto gladare, för att inte säga hurtigare, ramsa :!: Och orkar ni inte tjoa hurtigt själva så låt musik göra det. Glatt tjo och tjim tjänar två i sammanhanget underbara syften: 1. lilla ungen tror att ni ändå inte hör, och vad är det då för vits med att beklaga sig :?: 2. Glädjen smittar av sig. Barnet kan inte låta bli att lyssna till något så trevligt som glad musik - MYCKET roligare än det egna tjatgnället och surskriket :!:

Vi ska vara glada för att små barn är så pass lättlurade som de är :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"