Nu har jag räknat och räknat och planerat och smitt planer och nu söker jag föräldraledigt i höst också! Det fördröjer dagisstart ett halvår. Det är inte mycket men ändå något. Min lilla älskling får vara liten lite till.
Dagarna räcker såklart inte, men med lite sparade slantar och semester och extrajobb så går det nog. Räcker det inte hela vägen så får vi låna...
Det pirrar i magen. Jag gör lite uppror!
Min man är jätteorolig för vår ekonomi. Men en sten har lättat från mitt hjärta! Om än tillfälligt...
Problem som kvarstår:
Eftersom jag måste söka 2 månader före planerad ledighet diffar det på två veckor i september då både jag och min man måste jobba. Men min svärmor, som är pensionär, kanske kan hjälpa oss lite. Och jag kanske kan byta pass och liknande för att få det att gå ihop.
Jag måste nästan ha garanterat extrajobb 2 helger i månaden för att få det att gå ihop. Jag hoppas att min chef kan ge mig det på schema, det skulle kännas tryggt.
Dagarna tar slut i slutet på november. Då tänkte jag täcka upp med semester. Men i januari har vi varken pengar eller semester kvar. Det är det stora problemet just nu.
Sen måste han nog börja dagis iallafall. Men kanske hinner vi hitta något som vi tycker om, eller så kommer jag på en strålande idé som löser alla bekymmer - nu skjuter jag dem istället på framtiden!
Nu hoppas jag på lite tips och råd och respons! Vad tror ni?