Funkar inte!??! Vad gör jag för fel???

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Saelmi

Funkar inte!??! Vad gör jag för fel???

Inlägg av Saelmi »

Först och främst vill jag tacka alla som givit mig super-råd i tidigare trådar...det har varit guld värt för oss :D :D :D

Nu till problemet. Det funkade bra från första början att införa SM. Dottern(8 veckor) somnade utan problem vid läggdags(efter vaggning) och åt 1 gång på natten.(Sov 20-ca 02.00 och sen till ca 07.30) På dagarna gick det kanon med att vagna, somande bra i vagnen och sov ca. 2 timmar åt gången..

MEN de senaste dagarna är det nästan omöjligt att få henne att somna i vagnen.Hon somnar men sen vaknar hon var 5: e minut och är missnöjd.Hon är inte hungrig utan bara missnöjd.Fortsätter att vagna och hon somnar, vaknar, somnar, vaknar.SÅ håller det på. Är hon inne i en utvecklingsperiod, eller vad? :?: :?: :?:
Tror inte det är ngt fel på tekniken för hon somnar ju uppenbarligen :!:
I natt vaknade hon 3 gånger och "pickade" efter mat, verkade vrålhungrig. Kanske gjorde jag fel första gången vid 02.00 då jag gav henne mat, men jag tänkte ju att hon hade ju sovit sedan 20.00 så då kunde hon ju gott få mat.Hon åt dock inte mycket så såååå hungrig kanske hon inte var :?: :?: :?:

Vad gör jag för fel? kÄNNS SOM VI ÄR TILLBAKA PÅ RUTA 1 IGEN!!! :?
Världens stoltaste mamma till Elias-04 och Minja-07
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

8-veckors ökningen?
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Eller vagningsträsket?

Det låter som att du vagnar lite mycket!?
Tanken är ju att man ska vagna lugn och inte till sömns och så smånigom bara vagna som besked - ca fyra drag och avslutande skak i handtaget. Alltså att backa med vagningen för att de ska kunna få möjligheten att få somna lugnt och tryggt själva.

Jag rekommenderar att du läser på mer om tillrättaläggande och vagning under de låsta forumen högre upp på sidan.

Lycka till och hör av dig om du har fler frågor :!:

/Åsa
Saelmi

Inlägg av Saelmi »

KAn tänkas att jag kanske vagnar FÖR länge.SKa genast läsa på lite mer å ta nya tag med den saken.

HAr en fråga oxå om skrattet inför natten.Det är omöjligt att få Minja glad innan man lägger ner henne, hon är oftast supertrött och gnällig och hon hatar att man byter om på henne till pyjamas, följdaktligen så är hon förbannad fr.o.m man tar på henne pyjamasen till man lägger henne i säng.
Tror att om jag kunde få henne att skratta innan jag lägger henne så skulle det gå bättre, eller vad tror du? Men hur gör man:?: :?: :?:
Kanske är det så att jag ska lägga henne ÄNNU tidigare, men jag tycker det blir för tidigt isåfall för hon lägger sig runt 20-21 nu.
Världens stoltaste mamma till Elias-04 och Minja-07
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Hej igen.

Du skriver att du lägger henne runt 20-21? Hur ser ert schema ut? Svårt att svara på utan det. Kvällstid kan ju de små behöva små fem-minutare för att orka med.

Övertrötthet kan ju vara orsaken till att du inte får henne att skratta. Men ibland kan man verkligen få kämpa med detta. Ett tips som många barn brukar gilla är att lyfta upp dem över huvudet och prutta dem på magen.

Skickar med en tråd som kanske kan inspirera:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ill+gonatt

Återkom gärna med schemat.
Lycka till :!:

/Åsa
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"