Shn-kur och sjukdom

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Dahlila

Shn-kur och sjukdom

Inlägg av Dahlila »

Vår yngste son har haft oturen att åka på den ena öroninflammationen efter den andre, samt har hunnit med en halsfluss, falsk krupp och lunginflammation. Detta gör att han sover dåligt på nätterna. När han var åtta månader lyckades vi kura honom under en längre "friskperiod" och redan sjätte natten som han från 20:00 till 07:30. Fantastiskt tyckte sonen som blev en ännu gladare bebis än innan. Tror jag det! Att få sova är ju det bästa som finns :D
Tyvärr fick han falsk krupp efter fyra hela nätters sömn och då var jag tvungen att ta upp honom för att han har så svårt att andas. Så vi tillbringade någon timme på toaletten i ånga för att underlätta andningen. Likadant natten efter. När han sedan var bättre var vi dock tillbaka på ruta ett och jag fick "kura om" från början igen. Tog lite längre tid denna gång men efter tio dagar fick han äntligen sova en hel natt igen. Då får min älskade kille lunginflammation :cry: och återigen problem med andningen. Nu var det halvsittande läge som gällde :cry: i ett par nätter och nu när han börjar bli bättre känner jag mig villrådig inför hur jag ska fortsätta. Jag "förstör" ju kuren varje gång jag tar upp honom, men det måste jag ju när det är andningen det gäller. När han har ont av öroninflammationen ger jag honom smärtstillande i sängen och det stör ju inte så mycket, men när han får krupp vet jag inget annat råd än att ta upp honom. Är det någon annan som har erfarenheter av det här och kanske lite tips på hur vi ska fortsätta?

Vill tillägga att jag läst lite till och från här tidigare men inte skrivit själv. Är ett stort fan av Annas kur och verktyg och framför allt av hennes omsorg om barnen.
Mamma till tv? pojkar f?dda 02 och 0404
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"