Schema hjälp!
Schema hjälp!
Behöver hjälp med schema här hemma, vi väntar vårat andra barn och har i dag en lite kille på ett år och sju månader, vi kurade honom när han var tre månader och har haft en helt underbar tid tillsammans. Han sover idag 19-07 och mitt på dagen ungefär 11.30/12.00-13.30/14.00 beror lite på hur länge de tar att äta lunch. Skulle vilja att att dom båda sov i alla fall en och en halv timme sammtidigt om de är någon som har något bra tips HJÄLP MIG gärna. Jag vill gärna börja med så fasta rutiner så fort som möjligt eftersom jag har så fasta tider på min son i dag och de funkar så jätte bra. Har ni fler tips som jag bör tänka på nu när vi får en till så är jag även tacksam för de.
Stolt mamma åt Phoenix född 051215 & Bonnie född 070630
-
Pia Pojkmamma
Hej!
Vår första kille var 1,4 år då han fick en lillebror. Storebror sov då middag mellan kl 12-13.30/14. Då jag införde schema på lillen (vid ca 6 veckor) sov han först ett pass på förmiddagen på två timmar. Sedan ett pass på eftermiddagen på två och en halv timme (samtidigt som storebror) och sedan ett eller ev. två kvällspass.
Jag gjorde så att jag lade storebror att vila middag först. Han sov inne så det var bara att vippa honom i säng. Sedan klädde jag lillebror och lade ut honom i vagnen. Så tog jag upp storebror först och hann tala/gosa lite med honom innan det var dags för lillebror att vakna. Social delaktighet med storebror fixade vi under lillens första och tredje sovpass.
Andra tips: Läs om annekteringen i BB! Låt storebror vara med dej och sköta lillebror/-syster. Små 1,5-åringar är ivriga på att vagna och duktiga att torka spyttor
! Lycka till, och kom ihåg att njuta av de små 
Vår första kille var 1,4 år då han fick en lillebror. Storebror sov då middag mellan kl 12-13.30/14. Då jag införde schema på lillen (vid ca 6 veckor) sov han först ett pass på förmiddagen på två timmar. Sedan ett pass på eftermiddagen på två och en halv timme (samtidigt som storebror) och sedan ett eller ev. två kvällspass.
Jag gjorde så att jag lade storebror att vila middag först. Han sov inne så det var bara att vippa honom i säng. Sedan klädde jag lillebror och lade ut honom i vagnen. Så tog jag upp storebror först och hann tala/gosa lite med honom innan det var dags för lillebror att vakna. Social delaktighet med storebror fixade vi under lillens första och tredje sovpass.
Andra tips: Läs om annekteringen i BB! Låt storebror vara med dej och sköta lillebror/-syster. Små 1,5-åringar är ivriga på att vagna och duktiga att torka spyttor
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
och moster till en lady född -09.