Nu har Rally anlänt!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Spyro
Inlägg: 402
Blev medlem: lör 14 jan 2006, 14:53
Ort: Pedersöre, Finland
Kontakt:

Nu har Rally anlänt!

Inlägg av Spyro »

:) I fredags hämtade vi våran lilla valp, så nu har jag en vild kanintax som hänger i mina fötter. :lol: En dröm går i uppfyllelse, har längtat så efter denhär dagen!

Vi kör med Anna W, naturligtvis. Använder straff så lite som det bara någonsin är möjligt, och bemöter valpen med en positiv attityd. :D Som tur är så sover hon hela natten, klockan 23:00 EXAKT så börjar hon gnälla på oss och dra oss i byxbenen - vilket betyder att vi ska gå och lägga oss. :lol: Skönt, så slipper jag hålla på med ramsor eller vagnar... :wink:

Allt har gått över all förväntan. Katterna accepterar henne och har till och med lekt tillsammans med henne lite! Hon gnäller när hon ska ut, även om det tar emot nu när det regnar. Hon verkar avsky att bli blöt om tassarna, lilla damen... :wink: Skalman matar henne konstant med diverse makaroner och annat som man hittar. Till och med svärmor blev så charmad av henne att hon började fundera på att skaffa en egen valp - gudarna ska veta att det är en stor bedrift! :lol:

Kanske finns det någon som har hundar här på detta fina forum? Eller hundintresse? Det skulle vara så roligt att utbyta lite idéer och funderingar! :heart:
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
indra
Inlägg: 570
Blev medlem: mån 16 okt 2006, 12:39

Inlägg av indra »

Jag har några storlekar större vovve (grand danois), han var efterlängtad när han kom. Är 7 år i dag, börjar bli lite grå om mulen, han betyder så mycket för mig :heart: . Hade skuldkänslor när jag fick Teo, eftersom tiden gick åt mycket till lilleman. Jag vet när Teo hade kvällstrassel o jag gick o bar på han så gick han efter hela tiden o var orolig när han skrek o så blir han i dag med :) . Vi gick nybörjar valpkurs med han, sen träna vi mycket hemma. Jag läste mycket böcker, Anders hallgrens (hundpsykolog) böcker älskar jag, det är oxå mycket AW tankar bakom :wink: i hans böcker tycker jag.I dag går vi promenader bara o åker bil som han älskar, för han orkar ej så mycket mera. Grattis till den lille :D .
Pojk 2006-09-08
Tös 2009-01-26
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej :)
Vi har oxå en lite större hund-en leonberger som heter Kajsa.
Hon blev 4år i januari.
En Leonberger är det många som har som drag-och räddningshund i drunkningsolyckor.Så på vintern drar hon Jacob på pulka och på sommaren försöker vi bada så mycket som möjligt med henne.Hon har så mycket päls så varmt väder är ingen hit för henne.Vi simmar ut en bit,hon simmar efter och man tar tag om sidorna på henne så simmar hon in med oss.Perfekt träning.(Kort på henne finns i galleriet.)
Jag återkommer senare...
Grattis till familjemedlemmen föresten :wink:
Ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Spyro
Inlägg: 402
Blev medlem: lör 14 jan 2006, 14:53
Ort: Pedersöre, Finland
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

indra - jo, Anders Hallgren verkar klok och även om jag ännu inte har läst några av hans böcker så är det ungefär hans tankesätt jag försöker anamma. Ska köpa några av hans verk senare, men just nu är vi aningens fattiga... :wink: Har dock hittat en "guru" på vovve.net som gärna delar med sig av Hallgrens tankar via nätet. Blev helt såld när jag såg likheten mellan A.H. och A.W! :D

ulrikaj - min mamma hade två landseertikar förut, numera lever bara den ena av dem. Vi tränade en hel del vattenlivräddning med dem, hur kul som helst! :D När jag var riktigt liten så räddade Ronja mitt liv en gång, jag var på grunt vatten men plötsligt blev det jättedjupt som om det var nån sorts grop i botten och jag kunde inte simma. Knappt hann jag bli rädd ens, förrän jag kände en mjuk päls mot min hand. Ronja drog mig i land och därpå fick både jag och min mamma en rejäl utskällning. Sen den dagen var hon väldigt noga med att hålla reda på alla barn i vattnet! :heart:

Ska genast kika på dina foton! :)
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej :)
Hur går det med lilla Rally?

Oj,vilken tur Ronja var med den gången och badade :shock:
Det är konstig egentligen tycker jag att det är medfött.Första sommaren med Kajsa förstod vi inte varför hon alltid sam på oss nästan när vi var ute och badade.Vi blev arga på henne :oops: då vi inte förstod att hon ville bara rädda oss och ta dra med oss upp på land igen.Nu har jag jättedåligt samvete för det då jag nästan skrek åt henne att hålla sig undan. :oops: Ju mer man plaskar ju ivrigare blir hon att dra med oss.Numera får hon alltid dra in oss och det är bra träning för henne oxå. :wink:
En Landseer och Leonberger tror jag är ganska så snarlika både vad gäller psyke och kroppsform.Våran Kajsa är dock ganska smal jämfört med andra Leonberger men hon är hög.Dom Leonberger jag träffat är mycket kraftigare än henne.Hon har alltid varit så och det är bra då leder förhoppningsvis inte blir lika slitna när hon inte är lika tung.Men hon ligger ändå på 50kg så det är en ganska stor kroppshydda iallafall.
Hur ser eran älskling ut?Har ni tänkt gå någon kurs med henne?
Jag gick valpkurs med Kajsa.Det tyckte hon var sådär tror jag.Dom andra hundarna var mest schäfrar och labradorer.Dom tyckte det var jätteroligt och var med på noterna direkt.Annat var det med Kajsa då hon kom lunkande efter och var allmänt utråkad :wink: När hon ska sitta eller ligga så suckar hon,ser hon åt andra hållet ungefär och sen lyder hon.Typiskt för Leonberger :) Lydnad är väll inte den starkaste sidan fast hon blivit mycket bättre på det nu.Hon kan dom vanligaste kommandonna som sitt,ligg,stanna,varsogod mm.

Kram ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej :)
Hur går det med lilla Rally?

Oj,vilken tur Ronja var med den gången och badade :shock:
Det är konstig egentligen tycker jag att det är medfött.Första sommaren med Kajsa förstod vi inte varför hon alltid sam på oss nästan när vi var ute och badade.Vi blev arga på henne :oops: då vi inte förstod att hon ville bara rädda oss och ta dra med oss upp på land igen.Nu har jag jättedåligt samvete för det då jag nästan skrek åt henne att hålla sig undan. :oops: Ju mer man plaskar ju ivrigare blir hon att dra med oss.Numera får hon alltid dra in oss och det är bra träning för henne oxå. :wink:
En Landseer och Leonberger tror jag är ganska så snarlika både vad gäller psyke och kroppsform.Våran Kajsa är dock ganska smal jämfört med andra Leonberger men hon är hög.Dom Leonberger jag träffat är mycket kraftigare än henne.Hon har alltid varit så och det är bra då leder förhoppningsvis inte blir lika slitna när hon inte är lika tung.Men hon ligger ändå på 50kg så det är en ganska stor kroppshydda iallafall.
Hur ser eran älskling ut?Har ni tänkt gå någon kurs med henne?
Jag gick valpkurs med Kajsa.Det tyckte hon var sådär tror jag.Dom andra hundarna var mest schäfrar och labradorer.Dom tyckte det var jätteroligt och var med på noterna direkt.Annat var det med Kajsa då hon kom lunkande efter och var allmänt utråkad :wink: När hon ska sitta eller ligga så suckar hon,ser hon åt andra hållet ungefär och sen lyder hon.Typiskt för Leonberger :) Lydnad är väll inte den starkaste sidan fast hon blivit mycket bättre på det nu.Hon kan dom vanligaste kommandonna som sitt,ligg,stanna,varsogod mm.

Kram ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"