Hei!
Jeg har fullført SHN kuren for min sønn som blir snart 1 år (om 3 uker). Begynnte ca. 5 uker siden og vi hadde en tilbakefall en uke siden. Nå er det bra igjen med nattesøvn. :D
Dagslurene er vanskeligere og han tar ofte lang tid for å søvne, sælig den kl. 1300. Siden han blir snart 1 år, kanskje han har behov for kun en dagslur på ca. 2 timer? Når og hvordan skal jeg forandre på rutinen hans?
Nå er det slik:
7:30 Opp
9:45-10:30 Dagslur
13:00-14:30 Dagslur
20:00 Sove natt
Har tenkt å forandre dette til:
7:30 Opp
11:30-13:30 Dagslur
20:00 Sove natt
Mvh
"Tullemor" Britt
Forandre på dagslurer
-
Kantarella
Hej och välkommen hit Tullemor
Jag tycker att det låter som att han är redo för en daglur bara. Tar han även tid på sig att somna till kvällen?
Schemat låter bra som du har tänkt tycker jag. Inför förändringen i en lugn tid hemma hos er, där du har mycket tid att ägna dig åt honom och att hålla honom vaken mellan morgon och dagluren. Det kan kräva en del trix men efter en vecka har det satt sig på plats. Funkar det inte alls efter en vecka kan du ha gjort förändringen för tidigt och får då gå tillbaks till en lur. Så tänk noga ogenom vad som känns bäst i maggropen. Är du övertygad kommer killen att bli det också.
Lycka till och hojta om du har några fler frågor.
/Åsa
Jag tycker att det låter som att han är redo för en daglur bara. Tar han även tid på sig att somna till kvällen?
Schemat låter bra som du har tänkt tycker jag. Inför förändringen i en lugn tid hemma hos er, där du har mycket tid att ägna dig åt honom och att hålla honom vaken mellan morgon och dagluren. Det kan kräva en del trix men efter en vecka har det satt sig på plats. Funkar det inte alls efter en vecka kan du ha gjort förändringen för tidigt och får då gå tillbaks till en lur. Så tänk noga ogenom vad som känns bäst i maggropen. Är du övertygad kommer killen att bli det också.
Lycka till och hojta om du har några fler frågor.
/Åsa