Andra dagen av "stökiga" dagslurar, efter 3 v

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Willes mamma

Andra dagen av "stökiga" dagslurar, efter 3 v

Inlägg av Willes mamma »

Hej
SHN-kuren har fungerat strålande sedan starten den 11 januari.
I förrgår började det helt plötsligt bli svårt att somna på dagen.
På morgonen vaknar han ca 45 minuter före utsatt tid och är arg :twisted: för att han inte får komma upp. Ramsa hjälper inte och solfjäder hjälper inte. Jag har gått ur rummet, ramsat och sedan låtit honom vara tills det är morgon (skrikandes).

Igår somnade han till slut på sin 1,5 timmes och sov 1 timme.
45-minutraren mitt på dagen blev ingenting och 45-minutraren på e.m. blev 20 minuter.
Nu på morgonen somnade han efter 45 minuter så han får sova 45 minuter istf 1,5 timme.

Hans övre framtand håller precis på att tränga igenom. Kan det vara detta tro? Han har varit väldigt gnällig i 1,5 vecka och innehållet i blöjan har sett lite skumt ut.

Jag har tänkt att framhärda, fortsätta oförtrutet med tiderna oavsett om han somnar eller ej.
Är det rätt tänkt och är det vanligt att det kan bli så här efter ca tre veckors kurande?
Förstagångsmamma när jag var 42
Wille kom till oss den 22 juni 2004... och han har skrattat sen dess :heart:
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

Helt rätt tänkt att framhärda. :D
Vad gnället än beror på så är det en trygghet för honom att du hela tiden ger samma lugnande svar på hans frågor.

Det som kan vara värt att observera är om det skulle vara dags att dra ner på dagsömnen, och vilket pass som krånglar mest.
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Kör på med schemat som om allt funkar klockrent :P - tjofräs liksom! Det kan vara så här några dagar men med allt du vet om verktyg och förhållningssätt så är ni snart på banan igen!
Willes mamma

Inlägg av Willes mamma »

Tack! Ja, jag kör på.
Nu ska jag snart ta upp Wille efter 45 minuters ickesovande :roll:
Sedan bär det iväg till öppna förskolan, antagligen blir han väl jättegnällig och trött :cry:
han får sin nästa chans till sömn klockan 15.30.

*jag ger mig inte... jag ger mig inte* ](*,)
Willes mamma

Inlägg av Willes mamma »

Apropos sömntider. Han har 14,5 timmar totalt idag och är dryga sju månader. Det ska väl inte vara för mycket tror jag?
Gäst

Inlägg av Gäst »

:roll: Varför inte strunta i öppna förskolan idag? Den lär inte försvinna.... Och om ni går dit och han är "gnällig" :? där - vem har ansvaret då :-k ? Jag kan inte tänka att han tjatat om att gå dit :shock: !

:!: Nej - du gör ett val och får stå för konsekvenserna av det utan att ömka dej! Ska någon ömkas så är det barnet som inte fick chans att vara hemma och ta det lugnt och få de bästa förutsättningarna för att "orka somna och sova" i eftermiddag och kväll! 8) Lite basta i all välmening från Mammut!

:?: Kan det vara så att dessa "struldagar" har föregåtts av mycket intryck? Sömnen brukar bli sämre då det är mycket aktiviteter nämligen. Ofta somnar/sover de bäst och längst de dagar då det bara lunkat på i hemmet!

:D Antal timmar är bra!
Senast redigerad av Gäst den tor 03 feb 2005, 14:19, redigerad totalt 1 gånger.
Willes mamma

Inlägg av Willes mamma »

:lol: Nejdå, jag ömkar mig inte. :lol:
Öppna förskolan ligger vägg i vägg och något ska vi ändå hitta på nu när han är vaken...
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Vilken tur! Jag måste läst fel..... (nääää) :shock: :roll: :wink: :lol: ! PUST!
Willes mamma

Inlägg av Willes mamma »

Två timmar på öppna förskolan fick honom att somna på en sekund nu, utan minsta protest :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

:twisted: Skit också.... :lol: Nä, så himla bra :D !
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"