Hej,
Jag håller som tidigare nämnts på med att få min lille på två månader att sova åtta timmar natt. Här på forumet betonas det ofta hur viktigt det är att sluta vagna innan barnet sover för att det ska lära sig att somna själv men i Barnaboken står att man ska vagna till sömns- varför skillnad?
Så en fråga om schema. Isak har utifrån några veckors standardmodell valt sina egna fasta tider. Uppstigning 7, fyra mål var tredje eller fjärde timme och så sover han sista luren till 5.45. och somnar för natten vid 8. Påfyllning vid 23. Men räcker det för att klara natten på? Borde jag påbörja sista målet närmare läggdags eller ge honom nattslurk innan 8- trots att jag väcker honom sedan. Lite rörigt... Hur har era tider för så små människor sett ut?
Anna
vagnande och schema
Hej Sanna! Följ lillkillens tider. Nu när han är 2 månader så klarar han 8 timmar i sträck och det blir det ju om han får mat vid 23 och sedan 07 igen. Ett schema behöver du inte spika än på ngn månad. Lite osäker på när han äter sista gången innan han sover natt men ge hm en slurk innan läggdags (cirka 20 min. innan) så vet du att han är fullproppad!
Gällande vagna till sömns så står det så i en äldre upplaga av Barnaboken men detta är nu ändrat i den nya versionen. AW själv förklarade det i ett mejl till mig med att det var innan hon visste bättre
. Så att inte vagna till sömns är bäst!
Lycka till!
Gällande vagna till sömns så står det så i en äldre upplaga av Barnaboken men detta är nu ändrat i den nya versionen. AW själv förklarade det i ett mejl till mig med att det var innan hon visste bättre
Lycka till!
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Hej!
Tyvärr inget svar till dig då jag ännu inte har påbörjat att leva efter AW, men vi är startgroparna... Jag däremot en fråga till dig, har du vagnat din kille till en början eller började du endast med standardmodellen med matpassen på dagen? Har hört att endel reglerar sin nattsömn själva när man får ordning på dagen, hur funkade det för er??
Hoppas att du får till nattsömnen på 8 timmar.
Mvh Kattis
Tyvärr inget svar till dig då jag ännu inte har påbörjat att leva efter AW, men vi är startgroparna... Jag däremot en fråga till dig, har du vagnat din kille till en början eller började du endast med standardmodellen med matpassen på dagen? Har hört att endel reglerar sin nattsömn själva när man får ordning på dagen, hur funkade det för er??
Hoppas att du får till nattsömnen på 8 timmar.
Mvh Kattis
Mamma till son f?dd 14 okt 2004
-
sanna
Hej!
Tack Love för svar!
Kattis- jag har använt standardmodellen sedan Isak var fyra veckor. Det fick honom att hitta sin egen rytm på dagen med mattider och sammanhängande sömn- men på natten vaknade han var tredje timme. Jag har inte vagnat honom förrän de tre senaste nätterna men redan andra natten sov han sju timmar i sträck. Det blev lite oroligare inatt men jag hoppas att det snart sätter sig. Du ska kanske börja med standardmodelllen så vet du att han har fått allt han behöver för att lära sig att sova längre. Hör gärna av dig till mig om du vill, vi verkar ha killar i samma ålder och i samma fas.
Sanna
Tack Love för svar!
Kattis- jag har använt standardmodellen sedan Isak var fyra veckor. Det fick honom att hitta sin egen rytm på dagen med mattider och sammanhängande sömn- men på natten vaknade han var tredje timme. Jag har inte vagnat honom förrän de tre senaste nätterna men redan andra natten sov han sju timmar i sträck. Det blev lite oroligare inatt men jag hoppas att det snart sätter sig. Du ska kanske börja med standardmodelllen så vet du att han har fått allt han behöver för att lära sig att sova längre. Hör gärna av dig till mig om du vill, vi verkar ha killar i samma ålder och i samma fas.
Sanna