Av olika tusen anledningar så måste jag börja jobba till hösten och Wilmis ska vara hos en dagmamma. Jag hade tänkt mig jobba 50% nu när hon är så pytte (och hon som vikarierar för mig jobbar idag 50 %). Var på jobbet idag och träffade nya chefen där. Ett hemskt möte som fick mig att känna mig ur blåst och begagnad! Han meddelade att de vill att jag kommer tillbaka till hösten på 75% en kort kort period för att sedan inom snar framtid jobba 100% - 50 % tyckte han inte var någon bra idé, då bolaget växer och behöver utöka. Jag ville bara kräkas - och gråta lite
Jag kan omöjligt arbeta mer än 50% - jag vägrar. Jag vill vara med Wilma - hon är ju det viktigaste av allt! Jag vill inte gå till det där jobbet mer!! Hon som jag jobbar tillsammans med satt där stackarn, alldeles utarbetad, trött och började nästan gråta när jag frågade hur det var
Men vad sjutton ska jag ta mig till - mina mammadagar tar slut i höst. Wilmas pappa kan inte vara hemma, han arbetar som säljare och säljer inte han finns det inget jobb sen att gå tillbaka till
Alltså, kan jag vägra jobba mer än 50% - har jag rätt till det? Eller kan arbetsgivare kräva att jag kommer tillbaka till minst 75% i alla fall. Kan de avskeda mig? (jag arbetar på ett företag i vilket man inte bryr sig om så mycket annat än sig själv och pengar)
Buu så tråkigt det känns!