Hörde på TV
Hörde på TV
Nån psykolog på tv 4 sa att man skulle ha sin 6-månaders i sin säng om han inte kunde sova på natten. Min vaknar ca 8 ggr på natten men somnar om efter lite buff men det blir ju superjobbigt att springa hela tiden. Härom natten orkade jag inte jag var helt slut i huvet så då sov han med mig och som han sov!! Är det dumt att börja göra så nu tro?
mamma till Isac okt-01, Arvid aug-04 & Herman jan-06
Det är olika filosofier.
Vi som tror på Anna Wahlgrens idéer är övertygade om att den bästa sömnen får barnen (och föräldrarna) genom att de får lära sig att somna och sova trygga och lugna i sin egen säng.
/LO
Vi som tror på Anna Wahlgrens idéer är övertygade om att den bästa sömnen får barnen (och föräldrarna) genom att de får lära sig att somna och sova trygga och lugna i sin egen säng.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
mammajenny
Hej!
Jag såg också det där inslaget. Psykologens budskap ligger ju i linje med den "trend" som råder nu, och hon sa det ju uttryckligen: "ta den lättaste vägen! Gör vad som helst bara ni och barnet sover" I detta fallet var det ju att ta upp bebisen i sängen och skaffa en stor säng så att alla får plats i den... Jaja, detta är inte forumet att ondgöra sig...
här tror vi ju annorlunda och VET att det fungerar!!
Läs mer här så att du skaffar dig en egen uppfattning och lycka till!
Jag såg också det där inslaget. Psykologens budskap ligger ju i linje med den "trend" som råder nu, och hon sa det ju uttryckligen: "ta den lättaste vägen! Gör vad som helst bara ni och barnet sover" I detta fallet var det ju att ta upp bebisen i sängen och skaffa en stor säng så att alla får plats i den... Jaja, detta är inte forumet att ondgöra sig...
Mamma till en pojke född feb. -04
SHN-kurad jan. -05, BB-barn sen dess
Nu också mamma till en flicka född feb. -08
BB-barn från start!
SHN-kurad jan. -05, BB-barn sen dess
Nu också mamma till en flicka född feb. -08
BB-barn från start!
-
Lillamolntuss
Alltså... vi sov allihopa i samma säng innan vi körde kuren - och vår lilla vaknade varje/varannan/var tredje timma ända. Så den där metoden funkar iaf inte för oss.
Psykologen är en av de två experter som svarar på frågor på Radio Stockholm på måndagar klockan 9.30. Programmen läggs ut på deras hemsida http://www.sr.se/cgi-bin/p5/program/ind ... ramID=1659
Psykologen är en av de två experter som svarar på frågor på Radio Stockholm på måndagar klockan 9.30. Programmen läggs ut på deras hemsida http://www.sr.se/cgi-bin/p5/program/ind ... ramID=1659
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Hon svarar tydligen på frågor på tv4 hemsida. http://www.tv4.se/visa/?innehall=/lopse ... sedel.html
Åsa
Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
-
viola theresa
Sova i samma säng med babyn är väldigt mysigt tycker jag, men jag kände mej tvungen släppa det, för dotterns skull.
Min lilla tjej sov i vår säng tills hon blev tio månader men vaknade och ville snutta några ggr varje natt. Hon somnade snabbt om men det blev en vana att vakna som inte kändes så bra för henne. Och det blev också besvärligt för mig som aldrig kunde vara borta en kväll, till sist fick jag störta in och natta henne tre fyra låånga gånger på en kväll. Ju äldre hon blev ju MERA vaknade hon och ju viktigare blev det för henne att jag var där i sängen både när hon somnade och när hon vaknade. Jag hade lärt henne att det skulle vara så...
Nu sover hon jättebra hela natten efter en kur.
Hon är en självsäker, glad och tuff unge men också i stort behov av mys och kroppskontakt. Men gosa kan man ju göra nån annan tid än på natten när det ska sovas.
Jag rekommenderar Sova hela natten-kuren för ett underbart liv med tillräcklig sömn och vila för ditt barn och dig själv så ni orkar njuta,skratta och ha det kul på dagarna.
Min lilla tjej sov i vår säng tills hon blev tio månader men vaknade och ville snutta några ggr varje natt. Hon somnade snabbt om men det blev en vana att vakna som inte kändes så bra för henne. Och det blev också besvärligt för mig som aldrig kunde vara borta en kväll, till sist fick jag störta in och natta henne tre fyra låånga gånger på en kväll. Ju äldre hon blev ju MERA vaknade hon och ju viktigare blev det för henne att jag var där i sängen både när hon somnade och när hon vaknade. Jag hade lärt henne att det skulle vara så...
Nu sover hon jättebra hela natten efter en kur.
Hon är en självsäker, glad och tuff unge men också i stort behov av mys och kroppskontakt. Men gosa kan man ju göra nån annan tid än på natten när det ska sovas.
Jag rekommenderar Sova hela natten-kuren för ett underbart liv med tillräcklig sömn och vila för ditt barn och dig själv så ni orkar njuta,skratta och ha det kul på dagarna.
viola theresa,har en dotter f?dd 31 januari 2004
Vår kille sov med oss i sängen de första fem veckorna. Sedan var vi tvungna att lägga honom i vagnen för han började sova så dåligt (vi också). Han vaknade hela tiden.
När han började sova i vagnen försvann det helt och hållet och han började själv hoppa över ena nattmålet ungefär vid den tidpunkt som AW beskriver i Barnaboken
och nu är vi inne på några hela nätter med härlig sömn för hans del (fortfarande i vagnen). \:D/ Det började han också med ungefär vid den tidpunkt som nämns i boken.
Jag vet inte varför han plötsligt började sova oroligt, kanske kände han lukten av mig och påmindes om att äta (i onödan)? Fast nog är det mysigt att gosa i sängen alltid....

När han började sova i vagnen försvann det helt och hållet och han började själv hoppa över ena nattmålet ungefär vid den tidpunkt som AW beskriver i Barnaboken
Jag vet inte varför han plötsligt började sova oroligt, kanske kände han lukten av mig och påmindes om att äta (i onödan)? Fast nog är det mysigt att gosa i sängen alltid....
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006.