Enbart solfjäder?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Willes mamma

Enbart solfjäder?

Inlägg av Willes mamma »

Poletten har ramlat ner hos Wille (i princip) och han somnar som en klubbad exakt klockan 19.00 varje kväll. Jag behöver knappt ramsa efteråt eller lägga på mage längre, han bara vet vad som gäller, rullar på sidan och somnar =D>
Dagarna går också rätt bra. Ibland vill han inte somna men då får han ibland bara 20 minuter, han har ju i alla fall haft chansen att somna.

Det som inte riktigt sitter är dessa morgnar. Kanske inte vargtimmen direkt utan han vaknar gärna mellan 5.50 och 6.10 och vi har morgon 6.30.
Nu har jag i en och en halv vecka försökt att ramsa honom till att somna om eller åtminstone lugna sig och förstå att han kan ligga och "prata" ett tag men icke! Han är arg! Riktigt arg!
SÅ fort han hör ljudet av ramsan så blir han arg och grannarna har bankat i väggen ett par gånger :roll:

Min fråga är, kan jag bara köra med att solfjädra honom i ren tystnad? Alltså, ingen ramsa efter det utan bara solfjädern tills han somnat/lugnat sig igen?
Det tycks som om han blir lugnare av det än att han hör min röst?

Ramsan fungerar utmärkt resten av dygnet men inte klockan 6.00 på morgonen :?:
Förstagångsmamma när jag var 42
Wille kom till oss den 22 juni 2004... och han har skrattat sen dess :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Har du försökt att låta honom vara helt och hållet, när han vaknar? Låta honom märka att det faktiskt inte är morgon, genom att det är helt tyst?

Om inte det funkar så tycker jag att du ska göra som du skriver. Gå in med solfjäder DIREKT när han vaknar. Ramsa på vägen ut (Den ska vara med!).

Och du - även om det inte "behövs" så låt inte bli att ramsa när du går ut ur rummet på kvälen. Lugnt och försiktigt kan du ramsa - nästan som en bekräftelse på en gång, för han gör ju rätt :lol: och det ska man bekräfta.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Willes mamma

Inlägg av Willes mamma »

Jodå, det har jag prövat. Då jobbar han upp sig ordentligt.

I morse testade jag enbart solfjäder med det ville sig inte.
Vi sover tyvärr i samma rum men nu testade jag att gå ut och ramsa utanför istället. Han lugnade sig faktiskt. Efter 10 minuter smög jag in igen för att få sova lite men då vaknade(?) han igen.
Nu låg han och pratade och var lagom förbannad så jag lät honom vara och gjorde morron klockan 6.15.

Vi jobbar på att han ska få eget rum men tyvärr så har han det inte än.
Att ramsa från sängen fungerar inte med den här mannen verkar det som, jag ska testa att gå ur rummet i morgon igen och ramsa utanför som vanligt.
Förstagångsmamma när jag var 42
Wille kom till oss den 22 juni 2004... och han har skrattat sen dess :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"