KURA TROTS HOSTA??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
solblomman

KURA TROTS HOSTA??

Inlägg av solblomman »

En liten fråga....Ska som sagt börja kura på fredag men nu undrar jag om det är dumt när vår son (5månader) hostar en del på natten just nu efter en förkylning...eller går det ändå? Vill ju göra det rätta :?

en fråga till....Ska samma person som kurar de två första nätterna ta dagarna också eller kan pappan göra det?

Kram o tack på förhand
solblomman, mamma till Alvin född okt-06 (kurad mars-07) och Ella född juli-09
F'lippas mamma

Inlägg av F'lippas mamma »

Hej :D

Det är bäst om du håller dig till en tråd om samma kur/bebis men jag svarar kort här ändå!

Någon annan än den som kurat på natten kan absolut ta dagarna så den som vakat kan sova lite. :sleep:

Hostar han inte alltför mycket eller är riktigt sjuk skulle jag köra kuren i alla fall. Han behöver ju sova i alla fall och Filippa sover eller somnar om själv fast hon hostar och har gjort det väldigt mycket i vinter. Det viktigaste är att ni inte kommer svikta i attityden pga hostan.

Lycka till, sköna tider väntar! :P
Jenny, mamma till Filippa 7/11-05 :heart: , SHN-kurad i Gastsjön i augusti 2006, Gustaf 5/2-08 :heart: . Trogen AW & BB-angängare!
Katarina Palmér

Kurat under hosta

Inlägg av Katarina Palmér »

Hej, jag kurade nyligen under hosta/förkylning. Det tog lite längre än beräknat för ett par av nätterna gjorde vi mer solfjäder än ramsa för att lugna fortare. Vi tyckte han blev så hes av att skrika/fråga. Gav även en del vatten. Trots allt med mycket bra resultat.
/Katarina med Maria augusti -04 & Markus april -06
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"