Vill tacka lite för mig

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
sanna

Vill tacka lite för mig

Inlägg av sanna »

:D Eftersom jag inte kommer att hålla till här mer skulle jag vilja tacka för mig. Jag har inte skrivit så mycket men läst desto mer och jag har fått en mycket sömnjunnig liten herre på kuppen och en sakta växande säkerhet gentemot honom som blivit lättnad för oss båda. Det ska ju vara roligt att ha föräldrar!

Ändå tror jag att jag allt som oftast tillhört den gnällande skaran :oops: som samlat på småsaker som gått snett- istället för att se vardagen med barn som någonting som tillhör livet i stort. Som går upp och ner hela tiden och egentligen är rätt så underbart.

Nu flyttar jag bort ifrån internetuppkoppling och sökandet här efter bekräftelse och fel och rätt. Jag tar son och bonusbarn och mannen och katterna med mig och flyttar till ännu halvrenoverat hus vid en snygg sjö i skogen. Alldeles särskilt ska jag packa ner Barnaboken 8)

Min snart fyramånaders älsklingskille kröp minst ett par centimeter idag och far annars omkring som ett krig i sin gåstol. Bumbon blev en glädje att sitta och sagla i när mamma lagar mat och diskar och jag har släppt drömmen om en liten bebis som ligger på filt och leker med sina fötter och jollrar....

Ha det bra alla här :D

Sanna
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Låter härligt med man, bonusbarn, katter, snygg sjö, hus, skog och saglande bebis!

:idea: Du, den där bilden av en nöjd bebis placerad på filt på golvet :roll: - den finns bara i föräldratidningar :P ! Och tänk på att det bara tog någon liten millisekund att knäppa den bilden :lol: !

:idea: Barn utvecklas och det ska vi vara oerhört glada över!

:D Stort lycka till med huset, mannen, katterna och barnen!
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej Sanna :D!

Så dramatiskt det låter :shock: och samtidigt så himla skönt :D!

När min sambo kom och sa att han hade fått ett erbjudande om att jobba i Japan i 6 månader minns jag att jag sa "Ja, men bara om jag kan ta med mig datorn :roll:". Jag tänkte väl att jag skulle bli JÄTTEENSAM här och att datorn skulle bli min bästa vän. Efter en vecka här har jag redan en date med en svensk mamma imorgon... :oops: :D. Jag skall nog "överleva" :wink:.

En annan anledning till att jag absolut var tvungen att ha med mig datorn var detta FORUM. "Hur skall jag annars klara att ta hand om plutten?? :roll: :roll: :oops: :oops: ?????". Jisses, vad knäppt jag resonerade. Internet är ju helt fantastiskt OCH att detta forum ligger på nätet, men jag få ju inte stänga av min hjärna helt. Människor har kunnat ta hand om och uppfostrat barn i alla evighet - utan Internet (fast nog behöver alla föräldrar hjälp ibland. Det är ju ingen lätt uppgift och jag kan tänka mig att behovet fanns redan då som nu. I och för sig inbillar jag mig att de var coolare då. Inte hetsade upp sig så fasligt. Rätt och fel fanns nog inte (finns det nu då? :roll: )

Min sambo är rätt trött på mig att jag sitter med Forumet (ja, ärligt). Jag SKA coola ned mig. Blir lite trött på mig själv också :oops: .

STORT lycka till Sanna i er idyll :D!

Nu vaknar plutten. Got to go!

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Stort lycka till med allt därborta i skogen vid den snygga sjön!

Jag kan förstå lite hur både du och Kristin tänker. Det här forumet kan ibland få en att undra över de mest självklara saker, när man istället bara hade behövt slänga en blick åt inutihållet till :roll: Men visst är det underbart att det finns- och särskilt när man lär sig att använda det på rätt sätt. Kan nog vara bra att ha grundat ordentligt med Barnaboken först!

Och jag blir lite avundsjuk på er som vågar bryta upp sådär. Speciellt en sådan här underlig vinter fem trappor upp med tung son och ingen hiss och vagnen långt ner i källarförrådet. Det vardagliga livet med barnet...som skrattade för första gången på alldeles riktigt idag!

Kram
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"