En till fråga...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
JH

En till fråga...

Inlägg av JH »

Nu är jag här med en till fråga... :oops:

Jag började ju kuren i natt och nu på fm har Elsa varit väldigt glad, men tröööött (precis som sin mamma :) ) Hon vill sova hela tiden. Jag tänkte ju införa ett fastare dagsschema än det vi haft tidigare, men det är svårt när hon vill sova hela tiden. Hon brukar vara vaken mellan 1,5 och 2 timmar i streck på fm och sedan sova 1-1,5 timmar. Nu har hon bara orkat vara vaken 1 timme och sen slocknar hon. Jag försöker hålla henne vaken, men det känns så taskigt :evil: och dessuom är det svårt eftersom hon bara somnar var jag än har henne nånstans!

Nu blir ju dagsschemat konstigt, men hon är ju trött efter natten då hon sovit mycket sämre än vanligt... Är det vanligt att de blir så här? Är det ok att låta henne sova när hon vill eller stör det kuren då?
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
br

försök

Inlägg av br »

Hej

Jag tror att det är bra om du kan försöka hålla schemat! Utnyttja marginalkvartar!

kämpa på!
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Louise

Inlägg av Louise »

Också jag hade en supertröttis som försökte lura till vid varje amning. Och det var hopplöst att stoppa ner i vagnen för vakenpromenad för han knoppade in direkt. Den tiden är dock över nu.
Mitt råd är att hålla schemat och inte nyttja mer än marginalkvartar. Se till att det blir vakentid när det ska vara det, för hur ska Elsa annars kunna sova hela natten om hon sovit för många timmar på dagen?
För oss tog det nästan fyra veckor innan vi fick snurr på dagarna. Och det krävdes en hel del aktivitet från min sida för att hålla honom vaken. Ibland tog jag honom i bärsele på vakenpromenader för att han skulle få se sin omgivning och därmed hålla sig vaken.
Ge det alltså lite tid så kommer det att ordna sig.
Louise
Pojke juli 2004. SHN september 2004.
Flicka f?dd oktober 2000.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"