6:e natten inatt

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Bettty

6:e natten inatt

Inlägg av Bettty »

och det gick faktiskt över förväntan :) med tanke på att hon hade feber natten till igår och jag var tvungen att avvika lite från kuren och ge henne vätska och så..
Men nu undrar jag, :? ska man pangramsa direkt hon vaknar nu när det gått några dagar inpå kuren, eller ska man avvakta och se om hon somnar om själv. Hittills har jag ramsat direkt om hon inte bara gnällt lite.
I natt sov hon till 00.30 då ramsade jag, sen sov hon till 03, därefter vaknade hon ca 1 gång i timmen, men somnade om på ramsan. Bättre nätter har vi haft, så det känns som om jag kanske håller på att fastna lite med ramsan, eller vad tror ni?

Tacksam för svar!
Mamma till tv? sm? gullungar, en p? 2 1/2 ?r (ej kurad) och en p? sex m?nader (kur startad 23 Januari, mycket lyckat!)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Pangramsan är till för sådana (barn) som vet hur det går till egentligen alltså inget man ska ta till mitt i kuren. Den är mest till för om barnet har "fastnat" i vaknandet och man låtit det vara i flera morgnar/nätter men det vaknar ändå.
Men om hon inte är ledsen så låt henne föröka somna om själv. Om hon inte skulle göra det, så ramsar du till svar på frågan hon ställer, i den ton som passar för tillfället.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"