En morgon med en snart 3-åring

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
lenaliten

En morgon med en snart 3-åring

Inlägg av lenaliten »

Jag satt och bläddrade igenom lite anteckningar från barnens uppväxt och fastande för min dotters lilla utsvängningar en morgon i april för snart 1 år sedan. Hon var då 2 år och 10 mån. Vill bara dela med mig av vardagens alla små krumilurer.

KL 6:54 Tisdag 11 april 2006
Wilma: - Jag vill ha pippi tofsar! Jag vill ha pippi tofsar! Jag vill ha pippi tofsar! PAPPAAAAA! Jag vill ha pippi tofsar! Jag vill ha pippi tofsar!
Pappan: - Ja mamma hjälper dig snart. ....

Wilma - Jag vill ha pippi tofsar! Mamma! Jag vill ha pippi tofsar! Jag vill ha pippi tofsar!
Mamman - Jag SKA göra pippi tofsar hjärtat. Lugna dig lite.
Wilma - Jag kan inte lugna mig.
Jag borstar håret och gör pippitofsar på Wilma.
Mamman - Sådär ja, nu har du pippitofsar.
Wilma (börjar nästan gråta och säger/vrålar): - Jag VILL INTE ha pippi tofsaaaaaaaaar. (sliter av sig tofsarna och utbrister sekunden efter:) - Jag vill ha pippi tofsar!
Mamman - Men varför tog du av dig tofsarna då?
Wilma - Jag vill ha pippi tofsar (gråter nästan nu)
Mamman - Ja kom här då.... (gör ånyo pippitofsar). Sådär nu har du pippi tofsar.
Wilma - Ja.. nu är jag fin.
Mamman - Gullunge.
Wilma ("gullungen" fräser tillbaka): -Nä, fy fabian! Pappa jag VILL INTE ha pippi tofsar!

Ja vad ska man säga? :lol:

"Pippi-mamman"
Wilma 030627 (SHN 040109)
Emma 050519 (SHN 060105)
Hj?lpt kurat systerson 0408
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: :lol:
Ja, det är trotsen "Vill - vill inte" i ett nötskal det! :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Krümel

Inlägg av Krümel »

:D Lite roligt och gulligt när man läser om det så här, men jag bävar lite redan... :shock: Jag inser ju helt klart att det inte är trots vi har att göra med här än iallafall. Många kallar ju små utbrott för det (tänker tex på en hemsk tråd jag läste på familjeliv igår...) med det är ju inte "the real thing"...
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gablex

Inlägg av Gablex »

:lol: :lol: :lol: Skrattar högt och :oops: igenkännande! Vi är i den fasen just nu och det gäller ju att ta till vara det positiva :wink:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"