Nu håller jag på att spricka!! (dagis-ångest) *gråt gråt*

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Mamasamueli

Nu håller jag på att spricka!! (dagis-ångest) *gråt gråt*

Inlägg av Mamasamueli »

:( Här kommer jag och häver ur mig lite... hoppas att det är OK. :(

När Samuel var 10 månader började jag arbeta på ett dagis. Jag är högstadielärare och ville jobba inom en annan "gren" av skolvärlden, "förskolan", för att få vidgade vyer. :( Det var hemskt. Jag vill inte skriva så mycket om det nu i det här inlägget, men jag kanske gör det senare... :roll: Jag grät varje dag på grund av det jag såg på jobbet.

Jag brukar hålla till på en annan föräldrasajt ;) (somliga av er vet var) och där brukar det med jämna mellanrum komma upp "dagis-trådar". Jag tycker att det känns så konstigt att de föräldrar som jag brukar prata med om allt möjligt och har så mycket gemensamt med inte alls har samma uppfattning som jag i just denna fråga. Därför har jag kollat in på det här foumet och känt att det är skönt att det åtminstone finns några mer än jag som vägrar dagis! :D

Det är så svårt att stå för detta val. Man måste ständigt svara på frågor, "varför?? Och tycker du att jag är en dålig förälder som har mitt barn på dagis???? :evil: " Jag önskar att jag kunde svara "JA! Jag hatar dagis! Dagis ger mig ångest!!! Du misshandlar ditt barn som sätter det på dagis!!!" Men så kan man ju inte svara. :( Det är mina känslor, men jag vet att många inte har något val och att många faktiskt tycker att dagis (förskola) är bra.