Tvillingvagn

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Tvillingvagn

Inlägg av Tilda »

Hej!

På våren blir det dags för oss att köpa tvillingvagn till de två små som ska födas i maj. Har tänkt ha dem att sova i egna vagnar i början både på natten och dagen. Men sen då man ska iväg någonstans är det ju bra med tvillingvagn. Vad har ni för märkes vagnar? Har tänkt mig en kombivagn, så att man senare kan ha den som sittvagn.

Hur är det med andningslarm? Är det skillnad om man har hård- eller mjuklift? Går det att ha i båda? Vi hade tyvärr inte larm då blivande storebror var baby.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
J och Å
Inlägg: 1256
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:03
Ort: Västmanland-Norberg

Inlägg av J och Å »

När vi var hemma och på natten hade de en varsin vagn att sova i. Kanon. Och när vi skulle iväg, eller om det skulle promeneras tog vi tvillingvagnen.

Vi har en emmaljunga twincerox -06. Rullar på bra. Svår att ha två sovandes i den. Alla vagnar är ju i princip gjorde för ryggsovare. Så vi gjorde om lite. Vi sågade till en spånskiva och la som botten sen en tunn madrass och så sov de så gott så. Enkelt med larmet då också.

Men sen började de störa varandra. Så då var det bara att skippa den vagnen som sovvagn. Men det funkar ju om det är kortare lurar och så. Då är den kanon.

Vi fick med liggdelar, men använde dem bara till två sovpass. Gick inte att sova på mage i dem och det var alldelens för varmt i somras. Fick i juni.

Så mitt heta tips är två sovvagnar och en tvilling och fixa till den lite. Liggvagnarna för tvillingar är små, så växer de fort så räcker de inte längre. I Danmark har de större vagnar. SKa leta på åt dig, vet att det funnits en tråd här på barnasaker om de vagnarna.

Å så självklart ett jättestort GRATTIS :heart: Så otroligt spännande. Fråga gärna om du har nå funderingar. Våra damer är nu 7 mån och det är full fart.

kram Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Hej Åsa! :D

Tack för tipset! Hade ni spånskivan på sittdelen och sedan larmet och sedan madrassen? Min gravidhjärna är inte så smart just nu :wink: .

Hur gick förresten din förlossning, om jag får fråga? Födde du båda vaginalt? I vilket läge låg de? Många frågor, men är det på något sätt annorlunda att föda två än en? Håller på och profylaxtränar och hoppas att jag ska kunna föda normalt.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
J och Å
Inlägg: 1256
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:03
Ort: Västmanland-Norberg

Inlägg av J och Å »

Tilda skrev:Hej Åsa! :D

Tack för tipset! Hade ni spånskivan på sittdelen och sedan larmet och sedan madrassen? Min gravidhjärna är inte så smart just nu :wink: .

Hur gick förresten din förlossning, om jag får fråga? Födde du båda vaginalt? I vilket läge låg de? Många frågor, men är det på något sätt annorlunda att föda två än en? Håller på och profylaxtränar och hoppas att jag ska kunna föda normalt.
Sittdelen blir nästan helt platt när man fäller ner, den svackar lite, så vi la spånskiva och sen madrass. De enda gångerna tjejerna sov brevid varandra så var under promenad, så vi hade aldrig larmet. Men det går, för vi testade. De slutade sova i den tidigt, trångt och så.

Jag kan PM dig om förlossning osv, inte för att jag är "hemlig" men det hör ju inte direkt hemma här på barnasaker :wink: :D Men du får vänta en vecka, är förkyld och så, och åker till spanien. Hoppas du kan ge dig till tåls.

kram
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Hej!

Jag kom på det själv också att förlossning inte hör ihop med barnasaker :wink: , efter att jag skrivit.

Tack för PM! Jag hör av mig om jag har fler frågor. Ha det så skönt i Spanien!
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"