Hej
Jag har en 5 månaders dotter som jag för ca en månad sedan startade med Denna kur och det funkar hur bra som helst...Jag har läst att dem minskar i mat osv eftersom innan använde bäsarna oss som tutte när dem var trötta osv....(jag ammade väldigt mycket 2-3 ggr per natt å Många ggr på dagen då hon sov i mina armar å nästan aldrig för sej själv.)
MEN nu till det stora Min dotter äter väldigt väldigt mycket mindre, Nu idag så har jag inte hört henne "Klunka" förutom i morse och nu senare på dagen å ammades hon och ville mys amma lite till efter ca 2 timmar och då kom det Inget...inge klunkning elr så..visst de kom säkert lite med de var inte mycket....Jag har förut haft Mega tuttar med mycket mat i..men nu känns det betydligt mindre...
Hon äter Gröt (smakisportion men håller på att öka eftersom hon äter upp allt) på morron och kväll och smakis puré mitt på dan. Blir orolig för att hon inte får i sej tillräkligt..skall till BVC på tisdag......E så orolig..någon mer som har det så här?...Tycker att lilla magen blivi mindre men de kanske bara ja som tycker...Hon säger inget om mera mat elr så..hon e pigg å glad...lite så gnällig strax innan amning å sova...men ananrs så säger hon inget om tutte...
Hjälp en orolig mamma...
Äter VÄLDIGT lite...
Äter VÄLDIGT lite...
Mvh Lilla Jag Mamma till Mea 060807
Hej michan85!
Vad härligt att det fungerar så bra med kuren
Vad gäller maten så går ju aptiten i vågor. Börja målet med att ge smakisar och fylls edan på med amning tills det absolust inte går ner mer. Då har du försäkrat dig om att hon fått vad hon behöver. Försök släppa matvargarna och NJUT så mycket du bara kan.
/Elle
Vad härligt att det fungerar så bra med kuren
/Elle
hejsan, jag vill bara säga att jag har det precis som du så ni är inte ensam och jag har också vargarna flåsandes i nacken, dettakom i samband med påbörjat kur, ska till bvc på måndag och hoppas att allt är väl..men min man kom på att blöjorna är ju jätte fulla av pink så nånting går ju i...kolla det då känns det genast bättre...
precis det där med att det inte klunkar nått känner jag igen det känns skönt att det inte bara är jag som har myror i skallen av allt...
jag tycker också att lilla magen har blitt mycket mindre, men det kanske den också har om man tänker på hur mycket mat som gick i före, altså hur ofta..och därmed massor mer luft som spänner ut..
Nåja ska själv försöka att bara släppa det och njuta och hoppas du kan göra det samma, för inte skulle dom väl vara nöjda om dom var vrålhungriga och nog skulle dom väl äta då, när dom får tillfälle...
precis det där med att det inte klunkar nått känner jag igen det känns skönt att det inte bara är jag som har myror i skallen av allt...
jag tycker också att lilla magen har blitt mycket mindre, men det kanske den också har om man tänker på hur mycket mat som gick i före, altså hur ofta..och därmed massor mer luft som spänner ut..
Nåja ska själv försöka att bara släppa det och njuta och hoppas du kan göra det samma, för inte skulle dom väl vara nöjda om dom var vrålhungriga och nog skulle dom väl äta då, när dom får tillfälle...
Hejsan..
Redan samma kväll så blev det bättre Hon Klunkade..Phu vilken lättnad..
Har startat med att iallefall försöka amma direkt efter Hon sovit och hon käkar bra...Hon har nu börjar att Mycket mera Gröt morron och kväll samt en halv burk puré om dan..så ner kommer någe alltid...Min stora tjej...Skall till BVC i nästa vecka får se va dem säger...
Redan samma kväll så blev det bättre Hon Klunkade..Phu vilken lättnad..
Har startat med att iallefall försöka amma direkt efter Hon sovit och hon käkar bra...Hon har nu börjar att Mycket mera Gröt morron och kväll samt en halv burk puré om dan..så ner kommer någe alltid...Min stora tjej...Skall till BVC i nästa vecka får se va dem säger...
Mvh Lilla Jag Mamma till Mea 060807