Idag har lurarna strulat - och samtidigt funkar det bra just nu! Han vaknade jättetidigt och var vaken en hel timme. (Blä - vi delar ju rum!) Sedan skulle han inte sova sin första lur. Normalt tar vi den ute i vagnen, men regnet öste ner, så jag lät honom sova inne. Stora protester. Tio minuters slummer, knappt. Sedan blev det inte mer. När han sedan skulle få sin knockout-slurk före långluren somnade han hela tiden, så jag lade honom tidigare och sedan dess har han sovit. 45 minuter i allafall (håll tummarna för en stund till!!!). Kanske är det så ändå, att han inte skall ha den där första luren? Jag kanske skall tidigarelägga långisen och bara, om nödvändigt, ge honom en femminuters på förmiddagen? Nåväl, vi får se. Det känns ju bättre om han sover länge, än att dutta med 30 minuter hit och dit, så som det ofta blir nu. Honom går det väl ingen nöd på, men lilla jag då? Nu har jag ju äääntligen kunnat sitta och jobba med datorprojekt i flera MINUTER!!!
När underverket vaknar skall vi åka och köpa matstol - äntligen! Det blir faktiskt en sådan som man skruvar fast vid bordet. Det är väl egentligen en resestol, men vi har det lite trångt. Tänkte eventuellt sy ett överdrag, så slipper man tvätta stoltyget för ofta. Han tycker att det är jättekul att sitta i höjd med alla andra, så det är hans lyckodag! Trots vajsing i schemat!
Nu skall jag programmera vidare!
// åsa