Hej jenny

!
Vi har kämpat med våra nätter också, så jag känner igen mig

.
För oss har det allra viktigaste varit att bestämma oss för EN ENDA STRATEGI, det har vi gjort i lugn och ro dagtid

. Sambon har sedan backat upp mig på natten när vargarna börjar nafsa i hasorna och påmint mig om vilken strategi det faktiskt var vi enades om. Ska man få ordning på nätterna krävs det att man är supersäker på vad man gör, sen kan det bli fel ibland, det är mänskligt, men då gäller det att komma upp på banan direkt.
När det gäller matintaget och portionsstorleken så brukar jag satsa på att det ska vara så stora portioner att det alltid ska bli lite mat kvar på tallriken

, med andra ord mata på till det säger stopp.
När det gäller vilka verktyg du ska använda och var er lille ska sova tror jag du får ta dig en riktig funderare på hur du vill göra. Att lägga honom i en trång vagn tror jag inte alls blir bra.
Ni måste komma fram till något som känns bra både för er och för den lille, annars blir det nog pannkaka av alltihop

.
Prövar som jag beskrev ovan, lägga till rätta solfjäder osv men drar det sen ut på tiden, typ 5-7 minuter med svordomar 2 dm från mina öron, tar jag upp och ammar.... Jag ser ju varthän det bär.... men tycker ändå han borde vara mätt och sova gott på allt han äter under dagen.
Som sagt fundera på EN strategi, han behöver klara besked för att somna om vid eventuella uppvak

.
Ska han få mat på natten eller har ni egentligen tagit bort nattmålet?
Mata på så mycket du kan med glad attityd dagtid, då kommer du snart vara bombsäker på att han är proppmätt innan natten.

aso