Jag behöver hjälp

Med framförallt vagning, jag är nog i träsket, jag hatar det, jag försöker backa enligt konstens alla regler. Men det blir inte bra
Jag lägger honom alltså, använder mig av tillrätta läggandet, och många gånger somnar han så utan mer ingripande, ibland lite vagning beroende på hur han låter, upp eller ner, bara irriterad osv...det funkar någorlunda.
Men herregud uppvaken, jag vet inte alls hur jag ska göra

så här ser det ut: Han vaknar låter, stånkar på, sen börjar han skrika, och det är då jag vagnar. kort börjar med 8 ordentliga 3 små, sen skak och sen går jag, oavsett

Sen vagnar jag ett drag mindre och mindre för varje gång

Men inte hjälper det tillslut har han skrikit upp sig, så jag vet inte vad. Och så får jag ändå lov att vagna till sömns. för sover han inte djupt, då skiker han upp sig fr¨ån 0-100 direkt jag går.
som sagt jag försöker backa, men det går inte! Då liknar det mer skrikmetoden

När jag vagnar kortare och kortare så tillslut tar ju vagningsdragen slut så att säga, man har ju inget mer att vagna, och då har jag i stället en vilt skrikande unge där. hjälp
och en vilt skrikande bebis lugnas ju inte bara direkt, då får jag ju börja vagna lite längre igen, hängter ni med
ingen lur sitter
I bland ser hans uppvak ut så här: han bara vaknar plötsligt hjärtskärande olycklig, och det känns som han är otrygg, och skriket är olyckligt-naturligtvis går jag och vagnar direkt. Men han somnar inte, och är inte trygg om han nu råkar göra det, utan vaknar strax igen.
så här ser schemat ut:
7.00 morgon, mat, följa med mig och duscha, sen sova i vagn 8.30
8.30-10.00 sover
10-12 vaken mat (10.30) sen får han vara med när jag läser.
12-14 sova i vagnen ute eller inne.
14.00-16 mat sen vara med i tvättstugan mitt i tvätthögen och sen förbereda middagen med mig på diskbänken
16-16.45 sova (den här luren har han aldrig funkat! aldrig någonsin

oavsett hur mycket jag vagnat, jag har vagnat mig grön, men han sover inte mer än 20 minuter om än jag står och vagnar oavbrutet.
17.30 mat igen sen bad och bus, nattslurk 19.15
19.45 godnatt.
Jag vet att man ska vagna kortare och kortare och gå varje gång. Men om det börjat likan skrikmetoden i stället! Han går alltså inte att lugna snabbt när jag liksom går varje gång, han hinner skrika upp sig och att vagna ännu kortare då

det går ju inte.
Tekniken har jag. Har sett vagningssekvensen från dvd...