Hej allihop!
Hoppas att allt är bra med er och att stillsamheten i den här tråden betyder att ni är ute och leker med era barn i stället för att häcka vid datorn som vissa slöa individer gör...
Jag har funderat på det här med introduktion av gluten och tänkte få bolla det med er lite grand. Jag är på väg att trappa ner med amningen nu, av två skäl.
För det första blir Rufus så arg och frustrerad när inte mjölken kommer tillräckligt fort, så amningen blir så ofta jobbig för oss båda. Jag har jobbat massor med att få upp produktionen men det verkar som om jag måste jobba med den konstant för att den ska hålla en jämn hög nivå, minsta svacka (tex att jag dricker dåligt en dag) så minskar mängden dagen efter.
För det andra så får jag (som jag tror jag har nämnt tidigare) en sorts ångestattacker när jag ammar. Inget riktigt allvarligt, men påfrestande i längden. Nu är jag kräkless på det och vill bara få se min unge mätt och nöjd utan underliga obehagskänslor.
Samtidigt känns det tråkigt att sluta. Det är så coolt hela grejen, att min kropp kan föda hans (även efter förlossningen).
Nåja. (Gud, vad jag babblar...) Gluten var det. Jo....tänka, tänka. Jag vill gärna introducera gluten nu under den tid som återstår av amningen, det känns ju bra. Vi har därför (sen snart två veckor) gett Rufus Hipps milda havregröt på kvällen. Numera äter han en portion gjord på en deciliter vatten. Havre innehåller ju ganska lite gluten och det är ju en bra början. Nu hittade jag i en tråd här att man helst (om man ammar) ska introducera gluten försiktigt under 2 månader.
Vad innebär "försiktigt" i detta fall?
Vi har köpt både glutenfri välling och vetevälling och jag är lite i valet och kvalet hur vi ska göra nu när vi ska börja med dem. Hur gör ni andra? Jag vet att någon av er körde igång direkt och någon annan bytte sakta ut ersättningen mot välling. Jag funderar på att ta mest glutenfri från början och så sakta ta mer och mer vetevälling i.
Äsch. Egentligen är jag nog bara lite nedstämd över att jag ska sluta amma. Lättad och nedstämd på samma gång.

Akademiker som jag är så vill jag gärna tänka ut smarta lösningar och planera det hela, då känns det liksom mindre sorgligt. Mer som om jag har kontroll... Suck.
Nåja. Ni kan väl skriva något kul (eller nåt om gluten...) så jag får något roligt att läsa och kan tänka på annat...

Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.