Kura 7-veckors!?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Liten06 skrev:Det går fantastiskt!
Han vaknade tio i åtta, vi klev upp, åt massvis, bytte blöja osv. La honom igen kl tio och han somnade utan större problem och sov till kl 12 med två små uppvakningar mellan. Åt, bytte blöjan, gosade, lekte lite och las igen kl 14 och där är vi nu. Kl är 15:30 och han har sovit i ett sträck sen 14... :D
Hej du :D

Hur hittar du tillbaka till det här du skrivit :?:
Du kanju uppenbarligen ge gossen det han behöver, det hrä var ju en toppendag! Tänk efter hur du gjorde den dagen, och bestäm dig för att i morgon blir en sån dag igen :!:

Du vet ju att det funkar, men det gör sig inte själv...

Och som Elle skriver, här har du massor av backup om du behöver :!:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack, blir lite känslosam av så snälla ord! Jag känner mig så gnällig, men min gräns är nådd nu. Jag har aldrig klarat sömnbrist och alltid gått och lagt mig snortidigt om jag måste upp före åtta, det var sömnbrist jag oroade mig mest för under graviditeten för jag vet att jag inte kan hantera det. Och jag tror inte min son tycker bättre om det än vad jag gör.
Känns som att sömnbrist och isolering är ett utmärkt sätt att bli ordentligt deprimerad på. Ringde bvc och sa att jag tror jag har en förlossningsdepression men blev bara hänvisad vidare , de hade ingen beredskap för sånt :shock: och trodde inte riktigt på mig heller kändes det som (och jag har varit deprimerad förut så jag vet ju att det är det!).
Fy vad jag gnäller, jag brukar kunna ta tag i saker ordentligt och verkligen ordna dom men nu verkar det som att jag bara har ork för max några dagar :(
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej igen kompis :heart: !

Ser att du är lite av banan nu, och jag lider med dig. Du har ju bevisat massor av gånger att du är en kanonbra mamma, t ex genom det som miar70 citerat här ovan :!: Så att du klarar av att ta hand om sonen tvivlar jag inte ett ögonblick på, men jag är lite orolig för dig.

Förlossningsdepression eller inte, har du läst i den här tråden:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=9426

Du skriver också att du har varit deprimerad förut, fick du hjälp då? Kan du vända dig till samma ställe igen? En förlossningsdepression går alltid över, och den går över snabbare om man får hjälp med den. Om man går via bvc/vårdcentralen kan det ibland ta ett tag innan man får hjälp. Om du kan tänka dig att gå privat, så kan du nog komma till snabbare. Kanske finns det någon stockholmare här på forumet som kan tipsa om något ställe :?:

Och lite mer närainpå: du behöver lite avlastning!! Jag vet att du har skrivit att ni inte har möjlighet till det där du bor, men finns det ingen kompis eller så som du kan bjuda hem och säga att du behöver lite sällskap/stöd/avlastning? När jag har mina dåliga dagar räcker det oftast med sällskap, för att få lite ny energi (tack Nancy :heart :wink: ).

Nu ska vi äta, jag återkommer senare eller imorgon och kollar hur det är med dig.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Liten06? :heart:

Hur mår du? Hur mår lilleman? Hur går det med soveriet? Hur går det med dig?
Jag finns här, och jag finns på pm :!:

/Jenny
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!
Har varit och hälsat på släkten över julen. Lilleman mår bra, hans pappa har varit ledig över julen så det har varit kanon!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej tjej!

Skönt att det är bättre, hoppas det gäller dig också :!: :D

Läste din fråga om ramsning i en annan tråd, du kommer säkert få bra svar av någon klok. Ramsning är inte min starka sida :wink: .

Kram Jenny
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej gumman!
Ja, det är bättre på alla sätt och vis nu :)
Allt blev så mkt lättare när vi "blev" två föräldrar som kunde hjälpas åt, lillemans sömn är lite knas just nu, men sambon kör en minikur på honom för att rätta till det hela. Vi passar också på att utöka sömnen till 10 timmar/natt.
Märkte dock idag att det kommit upp ett litet risgryn i munnen på honom (så gulligt!) så det kan ju vara därför han varit lite orolig ett tag, plus en elak förkylning med hosta :(.
Men, vi kurerar honom med sömn tänkte vi och kör på ändå när vi nu har börjat.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Låter fint! Vi är här när du behöver även i framtiden :!:

Kram J
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"