Hej, oftast är det ju så att sover man på tok för lite så orkar kroppen inte vara sjuk och sover man massor tar kroppen hand om små förkylningar. Men sover man hela tiden på "gränsen" då är det inte ovanligt att infektionerna löser av varandra.
jag rekommenderar att man INTE är på Öppna Förskolan, vistas ute med kompisar så mycket som möjligt. Ge laktiplus (hälsokosten) eller sempers magdroppar (apoteket) för att 70% av immunförsvaret bildas i magen.
Ge Omega-3 Mor-EPA från hälsokosten är jättebra. Jag stack hål på kapslarna och gav på sked.
Sen, upp till 1000IE D-vitamin. Så D-dropparna man får från apoteket, ÖVERDOSERA!!! Läste på mina och du kan ge 10 droppar/dag utan problem tycker jag speciellt nu till vintern.
Utveckling sker ju liksom hela tiden, allt från att gå, till prat m.m. Det är därför vi säger fnurror komma fnurror gå. Men SHN har liksom verktyg att ta till vid behov, MEN man måste också backa från dem innan de blir en "ny vana".
Så jag har som regel, att jag gör en KRAFT INSATS vid fnurror, tar fram stora delar av verktygslådan och LUGNAR natt 1 sen backar jag Natt 2 osv.. Jag börjar inte dutta och fixa och trixa med en massa konstigheter. Utan ju mera saker är detsamma desto bättre. Ju mindre grej du gör av förkylningar, utveckling m.m. desto mindre grej blir det. Men drar du igång stora klockan, ja då blir ju vargen ett faktum. 8)
Vid sjukdom har man hackad lök under sängen, höjer huvudändan med 7cm och stoppar om extra när man själv går och lägger sig. Så gör jag.
Jag ger inte alvedon eller Ipren om inte barnet är TYDLIGT påverkat av feber. typ inte dricker eller yrar. Men hängig och feber hör ihop, det är kroppens sätt att försvara sig. Så min son får inte alvedon/ipren om inte det är typ över 40 i feber.
Förmedla nu lugn om natten och ro, det man behöver mest när man är sjuk är ju sömn.
På dagen, ÖVA; ÖVA; ÖVA massor på nya färdigheter!
Glöm inte att vara ute 2 ggr/dag ca 1 tim åt gången. även när man är förkyld men UTAN feber så klart.