Hej Peppar
Som alltid så tror jag att andra kloka även kommer in med sina svar; tills dess tar jag mig friheten att flika in med vad jag tror.

Först och främst, låt förkylningen gå över. Det är pissigt att vara liten och förkyld, heck det är det även som vuxen. Jag tror att det jobbiga nu har med sjukan att göra. Bli friska och styr upp sen, få inte panik nu, nu gäller ju andra regler så att säga.

Gå in i min tråd och läs AlbertsMor's svar till mig, finns på sida 4. Det inlägget fick mig att gaska upp mig, kunna hitta en trådända att nysta i. Läs den igen och igen och igen

Jätte tröttis hela dagarna. Ja, då ÄR det ju en tröttis. Samma här, få inte panik över att det inte är en piggis. Gör det bästa av vakentiden! En rejäl polett trillade ner hos mig i förrgår/igår - det hängde på min attityd hur vakenpassen blev. Inte helt på min attityd men den spelar in så mycket mer än vad jag någonsin trodde

Nattmara, Smulan hade en sån period, en slags överlevnadsångest som jag tror gjorde henne rädd för att somna. Min lösning, efter MiaR's tips; mata på mer under dagarna. Övertyga om att det finns mat mat mat i överflöd. Sen tror jag också att förkylningen ställer till det för er just nu.

Jag vet att du så gärna vill styra upp, det ville och vill jag ju här också. Men åter igen, få inte panik, se och titta inte så mycket på det som inte funkar just nu. Låter lagomt klämkäckt jag vet och du vill säkert skrika på mig när jag säger så, men snöar vi in på det som inte funkar så tror jag att det är lätt att få ännu mer panik och få för oss att "alla andra" grejar allt, det funkar för "alla andra" osv osv.
Bli friska, gör det bästa utav vakentiden, mata mata mata och mata.
Andas, läs AlbertsMors inlägg, läs för den delen hela tråden, jag verkligen utsöndrar vanmakt där mellan varven, du är inte ensam och du grejar det här! Jag VET att du gör det!!
Kram!