Träning 2009!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D Nämen GRATTIS Nya Mamman :D :-({|= :heart:

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D :o :lol: Nämen....GRATTIS :!: (du ser hur lättlurade vi var, för vi TRODDE faktiskt på dig :wink: :lol: )

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
miniz

Inlägg av miniz »

Hej :D
Far jag vara med här? För jag maste träna nu! Blir inspirerad av er, sa det är ju en början...

Min plan är att bli svettig tre ganger i veckan. Antingen springa ute eller träna muskel och kondis hemma. De andra dagarna köra 20 minuter gi-gong, tai-chi eller yoga. Man blir lite svettig av det ocksa, men inte pa samma sätt.

Grattis Nya mamman! \:D/

Vi hörs!
Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Klart du får vara med Miniz! Välkommen :!: :heart:

kram anna
blomman

Inlägg av blomman »

Men, OJ, vad kul, Nya mamman! Grattis!
Hoppas illamåendet släpper bara!
Stor kram
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Lite lätt förkyld igen :x Har inte kunnat/orkat träna som planerat. Men två pass blev det ändå

onsdag: Intervallträning, samma upplägg som förra veckan. Lika jobbigt, men nu var jag förberedd :wink: Efter det körde jag lite styrka hemma på golvet, armhävningar samt hantlar = GRYM träningsvärk :lol:

söndag: löpning 5 km.

Jag är nöjd

Linda
Gäst

Inlägg av Gäst »

Och här är en till som kört igång i veckan! Två löppass på 4 km blev det! Jag älskar faktiskt att springa och behöver så förtvivlat väl träningen och urladdningen nu när jag antingen är med barnen hela tiden eller sitter stilla framför datorn alternativt symaskinen.

Endorfiner! Hurra! :D
miniz

Inlägg av miniz »

Jag är nöjd :D Blivit svettig tva ganger denna vecka, en gang hemma, andra ute springande längs med havet, härligt. Skönt att vara ensam ocksa... Annars har jag kört gi-gong som tänkt. Träningsvärk har jag, skönt att känna att man har muskler!

Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Sakra, sakta börjar det vända...TROR och hoppas jag :!:
Inga förkylningssymptom just nu, förutom när jag ska somna på kvällen.
Fortfarande rejält trött, men vi tragglar på med Probion, BioStrath, zink, c-vitamin & AloeVeradryck.

:D 3 pass i veckan, de 2 första lite försiktiga:

tis: stavgång 5 km
lör:motionscykel 45 min.
sön: aerolates

:D Jag är nöjd! :D

LO/ tack för omtanken! :heart:

Gotlandsmamma: Jag var hos doktorn efter c:a 2 månader, och det var en virusinfektion, alltså biter inte penicillin. :x Jag - som normalt sett är lite av en penicillinmotståndare - hade gladeligen tagit det om jag bara blev frisk...
Men nu har vi konsulterat en homeopat (hela familjen har ju varit dålig mer eller mindre, hela denna tid! :shock: Hon påstod att hon inte kunde hjälpa mig rent homeopatiskt, bara bota symptom för symptom, men vad vi behövde var att bygga upp vårt immunförsvar från grunden. Och det brukar härstamma från magen då det är så här långvarigt. Alltså bygger vi upp våra magar just nu, och barnen och jag är i alla fall inte förkylda nu, men Per har åkt på en sväng till...
Tack för omtanken, även du! :heart:

LindaVega :D BRA träningspass, men ta det lugnt med förkylningen och kurera dig :!:

Tinis Vad bra att du kommit igång så fint! :D Var inne på din sida, och det var väldigt vad kreativ du är :!: :D Jag blev så inspirerad att jag gick ner i källaren och sydde en kudde :D

Miniz Härligt :!: :D Springande utmed havet...och så tittar jag -var bor hon? I Spanien :!: :o VAD jag blev avundsjuk nu!!

Kämpa på alla!

kram anna
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Först: Tack för alla gratulationer här i tråden! Jag ville inte kapa den mer för mitt gravidsnack, därav ett gemensamt tack till alla er som hurrat.

Träningen: Jag har haft en dålig träningsvecka och har blivit smärtsamt medveten om vilken färskvara toppform är. Man kan väl säga att jag gått från toppform till sofform på mindre än en månad :roll:
Energinivårerna har störtdykt, jag har gått från att vara HUR pigg som helst till något av en zzzzombie.
Men det nöjer jag mig inte med!
Jag har justerat mina kosttillskott och börjat återfå aptiten för mer än skalade äpplen (senaste månadens diet...) och det innebär att krafterna börjar återvända.
Den här veckan blev det två promenader à 1 tim vardera. Ingen styrketräning. Men kvällen är inte slut ännu!

Sen: Jag behöver pepp. Det suuuuger verkligen är det blåser snålt, är mulet och kulet och mörkt hela tiden. Hur gööör ni andra för att palla er ut? Jag har verkligen problem att hitta motivation just nu, enormt irriterande! Jag som var så på hugget!! I kombination med allt illamående och kraftig järnbrist är det rent hälsovådligt, så lat är jag. Jag vill bara vara hemma och läsa glansiga magasin, typ...

TIPS OCH PEPP TACK!!!

Kram och ha en trevlig träningsvecka!
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Ja det där med motivation. För mig är det att komma igång som är tröskeln. Sedan blir jag, som Tinis skrev tror jag, hög på endorfiner. Det är svårt att låta bli helt enkelt. Kicken efteråt är värt ALLT. Idag har vi snålblåst, snö samt 8 minus + en förkylning på det. INGET hade stoppat mig (trots att många säkert hade haft alla ovanstående faktorer som ursäkt för att inte träna.)

Å andra sidan, har jag inte kommit igång samt är lite trött = ingen motivation, då kan inte heller jag tvinga mig ut. Det GÅR bara inte (jag är jordens lataste person i grunden)

Inget svar på din fråga alls märker jag :oops: Mest svammel...men promenader på en timme är bra tycker jag. Särskilt i början av en grav. Kommer själv ihåg hur trött jag var i början av båda mina grav. Släppte inte förrän halvvägs.

Bra jobbat anna, Tinis och miniz.

Resten av gänget?
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

2 pass av uppvärmningsdelen på aerolates-dvd'n

skickar gnistrande vit snö för att locka ut nya mamman med

:heart:
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Efter en tandrotsoperation var jag ordinerad att ta det lugnt i måndags, vilket jag sträckte ut och åtlydde även i tisdags :-)

Torsdag blev det ett tempopass, intervallträning.

Lördag 11km löpning

Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
kvacke

Inlägg av kvacke »

Stort Grattis till Nya mamman!! :D Är grymt avis men nu är det dags att plugga färdigt för innan dess blir det inga fler kottar säger mannen. :wink: :lol: . Får ta igen det sen...med en sisådär 3, 4 ungar på raken. :lol:

Jag är nöjd med min vecka. Promenader innan frukost och 2 pass på friskis. Det är så härligt att komma igång igen!

Kram alla duktiga.
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej på er - och Grattis Nya mamman (som ju inte är så ny mamma längre :D ).

Denna veckan har jag provtränat lite 8)
Tisdag Nia en timme. Skönt och kul! Det passet kommer jag att köra varje vecka!
Onsdag. Promenad med vagn. Men det var mest nerför. Vera var med åt andra hållet, så vi åkte buss. Men 20 minuter blev det väl i alla fall.
Torsdag Yoga 1,5 timme. Första gången jag provar på mer än en solhälsning. Men det är inget för mig. Inte virya i alla fall. För tråkigt helt enkelt. Jag vill ha musik och mycket dans, vilket jag ju får med NIA.

Så tisdagar och lördagar ska jag träna i fortsättningen. Och promenad eller annan träning minst en gång till.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"