Linda
Träning 2009!
Hej
Far jag vara med här? För jag maste träna nu! Blir inspirerad av er, sa det är ju en början...
Min plan är att bli svettig tre ganger i veckan. Antingen springa ute eller träna muskel och kondis hemma. De andra dagarna köra 20 minuter gi-gong, tai-chi eller yoga. Man blir lite svettig av det ocksa, men inte pa samma sätt.
Grattis Nya mamman! \:D/
Vi hörs!
Maria
Far jag vara med här? För jag maste träna nu! Blir inspirerad av er, sa det är ju en början...
Min plan är att bli svettig tre ganger i veckan. Antingen springa ute eller träna muskel och kondis hemma. De andra dagarna köra 20 minuter gi-gong, tai-chi eller yoga. Man blir lite svettig av det ocksa, men inte pa samma sätt.
Grattis Nya mamman! \:D/
Vi hörs!
Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Lite lätt förkyld igen
Har inte kunnat/orkat träna som planerat. Men två pass blev det ändå
onsdag: Intervallträning, samma upplägg som förra veckan. Lika jobbigt, men nu var jag förberedd
Efter det körde jag lite styrka hemma på golvet, armhävningar samt hantlar = GRYM träningsvärk
söndag: löpning 5 km.
Jag är nöjd
Linda
onsdag: Intervallträning, samma upplägg som förra veckan. Lika jobbigt, men nu var jag förberedd
söndag: löpning 5 km.
Jag är nöjd
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
-
Gäst
Jag är nöjd
Blivit svettig tva ganger denna vecka, en gang hemma, andra ute springande längs med havet, härligt. Skönt att vara ensam ocksa... Annars har jag kört gi-gong som tänkt. Träningsvärk har jag, skönt att känna att man har muskler!
Maria
Maria
fem älsklingar
Sakra, sakta börjar det vända...TROR och hoppas jag
Inga förkylningssymptom just nu, förutom när jag ska somna på kvällen.
Fortfarande rejält trött, men vi tragglar på med Probion, BioStrath, zink, c-vitamin & AloeVeradryck.
tis: stavgång 5 km
lör:motionscykel 45 min.
sön: aerolates
LO/ tack för omtanken!
Gotlandsmamma: Jag var hos doktorn efter c:a 2 månader, och det var en virusinfektion, alltså biter inte penicillin.
Men nu har vi konsulterat en homeopat (hela familjen har ju varit dålig mer eller mindre, hela denna tid!
Tack för omtanken, även du!
LindaVega
Tinis Vad bra att du kommit igång så fint!
Miniz Härligt
Kämpa på alla!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
-
Fd Medlem
Först: Tack för alla gratulationer här i tråden! Jag ville inte kapa den mer för mitt gravidsnack, därav ett gemensamt tack till alla er som hurrat.
Träningen: Jag har haft en dålig träningsvecka och har blivit smärtsamt medveten om vilken färskvara toppform är. Man kan väl säga att jag gått från toppform till sofform på mindre än en månad
Energinivårerna har störtdykt, jag har gått från att vara HUR pigg som helst till något av en zzzzombie.
Men det nöjer jag mig inte med!
Jag har justerat mina kosttillskott och börjat återfå aptiten för mer än skalade äpplen (senaste månadens diet...) och det innebär att krafterna börjar återvända.
Den här veckan blev det två promenader à 1 tim vardera. Ingen styrketräning. Men kvällen är inte slut ännu!
Sen: Jag behöver pepp. Det suuuuger verkligen är det blåser snålt, är mulet och kulet och mörkt hela tiden. Hur gööör ni andra för att palla er ut? Jag har verkligen problem att hitta motivation just nu, enormt irriterande! Jag som var så på hugget!! I kombination med allt illamående och kraftig järnbrist är det rent hälsovådligt, så lat är jag. Jag vill bara vara hemma och läsa glansiga magasin, typ...
TIPS OCH PEPP TACK!!!
Kram och ha en trevlig träningsvecka!
Träningen: Jag har haft en dålig träningsvecka och har blivit smärtsamt medveten om vilken färskvara toppform är. Man kan väl säga att jag gått från toppform till sofform på mindre än en månad
Energinivårerna har störtdykt, jag har gått från att vara HUR pigg som helst till något av en zzzzombie.
Men det nöjer jag mig inte med!
Jag har justerat mina kosttillskott och börjat återfå aptiten för mer än skalade äpplen (senaste månadens diet...) och det innebär att krafterna börjar återvända.
Den här veckan blev det två promenader à 1 tim vardera. Ingen styrketräning. Men kvällen är inte slut ännu!
Sen: Jag behöver pepp. Det suuuuger verkligen är det blåser snålt, är mulet och kulet och mörkt hela tiden. Hur gööör ni andra för att palla er ut? Jag har verkligen problem att hitta motivation just nu, enormt irriterande! Jag som var så på hugget!! I kombination med allt illamående och kraftig järnbrist är det rent hälsovådligt, så lat är jag. Jag vill bara vara hemma och läsa glansiga magasin, typ...
TIPS OCH PEPP TACK!!!
Kram och ha en trevlig träningsvecka!
Ja det där med motivation. För mig är det att komma igång som är tröskeln. Sedan blir jag, som Tinis skrev tror jag, hög på endorfiner. Det är svårt att låta bli helt enkelt. Kicken efteråt är värt ALLT. Idag har vi snålblåst, snö samt 8 minus + en förkylning på det. INGET hade stoppat mig (trots att många säkert hade haft alla ovanstående faktorer som ursäkt för att inte träna.)
Å andra sidan, har jag inte kommit igång samt är lite trött = ingen motivation, då kan inte heller jag tvinga mig ut. Det GÅR bara inte (jag är jordens lataste person i grunden)
Inget svar på din fråga alls märker jag
Mest svammel...men promenader på en timme är bra tycker jag. Särskilt i början av en grav. Kommer själv ihåg hur trött jag var i början av båda mina grav. Släppte inte förrän halvvägs.
Bra jobbat anna, Tinis och miniz.
Resten av gänget?
Å andra sidan, har jag inte kommit igång samt är lite trött = ingen motivation, då kan inte heller jag tvinga mig ut. Det GÅR bara inte (jag är jordens lataste person i grunden)
Inget svar på din fråga alls märker jag
Bra jobbat anna, Tinis och miniz.
Resten av gänget?
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
-
Fjällfolket
Stort Grattis till Nya mamman!!
Är grymt avis men nu är det dags att plugga färdigt för innan dess blir det inga fler kottar säger mannen.
. Får ta igen det sen...med en sisådär 3, 4 ungar på raken.
Jag är nöjd med min vecka. Promenader innan frukost och 2 pass på friskis. Det är så härligt att komma igång igen!
Kram alla duktiga.
Jag är nöjd med min vecka. Promenader innan frukost och 2 pass på friskis. Det är så härligt att komma igång igen!
Kram alla duktiga.
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Hej på er - och Grattis Nya mamman (som ju inte är så ny mamma längre
).
Denna veckan har jag provtränat lite 8)
Tisdag Nia en timme. Skönt och kul! Det passet kommer jag att köra varje vecka!
Onsdag. Promenad med vagn. Men det var mest nerför. Vera var med åt andra hållet, så vi åkte buss. Men 20 minuter blev det väl i alla fall.
Torsdag Yoga 1,5 timme. Första gången jag provar på mer än en solhälsning. Men det är inget för mig. Inte virya i alla fall. För tråkigt helt enkelt. Jag vill ha musik och mycket dans, vilket jag ju får med NIA.
Så tisdagar och lördagar ska jag träna i fortsättningen. Och promenad eller annan träning minst en gång till.
/LO
Denna veckan har jag provtränat lite 8)
Tisdag Nia en timme. Skönt och kul! Det passet kommer jag att köra varje vecka!
Onsdag. Promenad med vagn. Men det var mest nerför. Vera var med åt andra hållet, så vi åkte buss. Men 20 minuter blev det väl i alla fall.
Torsdag Yoga 1,5 timme. Första gången jag provar på mer än en solhälsning. Men det är inget för mig. Inte virya i alla fall. För tråkigt helt enkelt. Jag vill ha musik och mycket dans, vilket jag ju får med NIA.
Så tisdagar och lördagar ska jag träna i fortsättningen. Och promenad eller annan träning minst en gång till.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum