JH skrev:Våra nätter är väl inte heller helt 100..... Två nätter irad har Siri vaknat redan kl 00.30 och SKRIKER

I natt var jag till slut tvungen att ta upp henne för hon var helt hysterisk, DÅ kom en JÄTTEprutt och hon tystnade - stackarn

men sen har hon jättesvårt att komma till ro om hon inte får mat. Tror absolut att hon klarar sig utan mycket längre, men när hon vaknat till så där mycket så känner hon väl att hon är hungrit ändå.
Känner igen mig.

Liv har fått mer gaser igen, det var jättebra ett tag. Ska prova Sempers magdroppar tänkte jag, får se om det hjälper. Ibland saknar jag raparna också, dom kommer inte upp.
Jag har gjort så att jag tar upp henne direkt när jag känner på mig att det blir sådär, innan hon blir arg. Det tar lång tid innan hon blir arg, men jag tycker att jag hör på grymtandet om hon somnar om eller inte. Oftast inte efter en sån brakfis. Hon äter i fem minuter och somnar om. Funkar på Liv men hon är ju rätt lättsam.

Det skulle nog kunna bli en vana av det för en del. Men jag har tänkt att om jag buffar en massa och sen ger upp så sabbar jag buffandet litegrann. :-k Vi har inte börjat ramsa än.
Inatt var det bättre, inga pruttar som hon vaknade av, så då sov hon gott.
mo:
När vi lagar lunch så sover Liv, hon sover två timmar på förmiddagen så det hinns med. Ofta har vi rester också.
Till middagen är hon vaken och med. Är det något tidskrävande försöker jag förbereda när hon sover mellan 13.30-15. Hon äter ju rätt länge så det kan bli lite körigt med viss mat. Som man inte kan lämna. Jag har inte testat om det går i "skarpt läge"

För barnens pappa är fortfarande hemma. Men mat i ugnen är ju lättsamt, bara att vänta på den.
Hon somnar ungefär 17.00 igen och då brukar vi äta. Fast det blir lite olika, ibland hinner vi äta klart före.
Hur går det med magen på gossen?
Majamamma
Liv gör inte så mycket än. Hon har vänt sig från mage till rygg en gång. Hon kan flina och hålla upp huvet. Och bitas med sin enda tand.

och hålla i något om man sätter det i handen på henne.
Amningen går bra än. Får se hur det går framöver, när vi ska börja med mat. Verkar hon mätt på amningen så kanske jag väntar lite längre.
Du kan ju prova att vänta en kvart innan du ammar på morgonen, så hinner Molly bli hungrigare. Eller blir hon arg då?