Jaha då var det ett steg fram och nu två steg tillbaka... Två nätter med två kortare vagningsomgångar ung. kl.02.30 & 03.00 och igår natt då och då mellan 03-04... Det blev en hel del vagnande... Jag väcker henne fortfarande för nattslurk kl.04.
Det är så frustrerande för jag känner mig så misslyckad!!! Jag köpte dr.Brown, men se det imponerade inte det minsta, hon fick kräkreflexer så fort flaskan närmade sig munnen.. (lite överdrivet, men nästan!)
Jag började med smakportion i söndags (banan) och har nu utökat till banan till lunch och grötsmakis till 16-målet. Jag hoppas ju på att hon snart ska börja älska gröt lika mycket som din telning, Torsmamma!!
När tycker ni man kan börja med kvällsgröt? Jag misstänker nämligen starkt att hon är lite småhungrig på natten och att det hindrar hennes sömn. Igår vid ett tillfälle missnöjesskrek hon en hel del för mjölken hade sinat och hon verkade vilja ha mer! Det känns så jobbigt att jag ibland överväger att gå tillbaka till natsnuttning.. Nä, inte sant - men fantasier finns. Fast då skulle ju den stora sömnbristen också komma tillbaka, så..
Nu är hon ju 4 månader, ska jag se över schemat?
Natt 20-06
6-8 mat,vaken
8-9.30 sömn
9.30 - 11.30 mat,vaken
11.30-12.15 lur
12.15-14 mat m. smakportion,vaken
14-16 sömn
16-18 mat m. grötsmakis, vaken
18-18.45 lur
18.45-20 bad ,slurk osv.
Bör tillägga att hon inte somnar helt av sig själv utom vid uteluren (8-9.30 & 14-16) som sker i vagn.
Funderar...ska jag ligga lågt med allt och börja ramsa med buffning om några veckor? Kanske det ger bättre resultat???!!!
Jättetacksam för svar på detta långa inlägg... Förresten vi tackar för 4-månaders grattiset!!!