Hej!
Intressant med klockan, hennes säng ligger precis intill badrummet på andra sidan väggen. Ska ordna fram en väckarklocka och sätta i badrummet
Nätterna går väl inte så värst bra...

hon kan vakna vid halv två, fyra, sex, sju och sen ligga vaken till åtta. Oftast somnar hon ju om snabbt, kanske att jag får vända henne nån gång, men hon vaknar ju ändå!! Och jag med..

Daglurarna går inte heller så bra, förmiddagsluren som alltid gått så bra strular jättemycket nu. MYCKET husljud har jag märkt fungerar väldigt bra, men det känns inte så bra att hon i princip varje gång hon läggs i sängen ska protestera och kämpa sig till sömns.
Jag ser till att skrattet till gonattet och sovet blir av, jag har sopsäckar för fönstren nu och jag har husljud. Jag ramsar när jag går ut ur rummet och om jag behöver påminna så gör jag det utanför dörren. Har hon vänt sig går jag in snabbt och vänder tillbaka utan att ramsa. Jag har börjat öva på vändningar dagtid och hon blir bättre och bättre på det! Idag höll hon på ett bra tag själv och övade fram och tillbaka.
Så vad är det som fattas?
Jag funderar på två saker:

Hennes schema...Jag märker att hon slokar efter sju och vaknar konsekvent vid sju så jag är inne på att ändra om hennes schema därefter. Det känns som att hon kanske får lite för mycket sömn nu i relation till vad hon behöver. Vad tror ni? Kanske jag skulle utöka fm-vakentiden från 1h30min till 2h så går luren bättre? Behöver hon verkligen sova 3 gånger?

Mat...Kanske att hon behöver ännu mera mat. Hon har en aptit som inte är av denna världen och fullkomligt kastar sig över maten. Nu har hennes mage börjat protestera lite, vet inte riktigt mot vad men har dragit in på majsen för det var faktiskt när jag började med den som hon blev stökig. Som det ser ut nu får hon följande:
frukost: bröstmjölk
mellanmål fm: bröstmjölk
sen lunch: potatis + grönsak alt. köttfärssås och spaghetti (favorit!) ska även göra storsats av köttpuré imorgon
tidig middag: gröt med fruktpuré
kvällsmål: bröstmjölk
Vad tror ni om detta? På BVC säger de att jag kan börja ge henne två mål mat när hon är 8 månader men... Till råga på allt så har min mjölk börjat sina...är mycket upp och ner med det. Och flaskan har alltid varit mycket svårt för lilla fröken... Nu försöker jag vänja henne enträget vid pipmugg, hon behöver få i sig vätska nu när det är varmt! Det går väl sådär... Ikväll blev det inte mycket mjölk så gjorde lite välling och gav i pipmugg - inte alls så värst populärt...
Vad tror ni om hennes matintag?
Känns så tråkigt att det inte går vägen med hennes nätter

vet inte riktigt vad det är som inte stämmer för henne!
Kram på er och sov gott