Men du det var väl kanon, bra jobbat. Och du, mina barn somnar nog inte på en gång de lägger huvudet på kudden heller alla gånger, tror jag.Läggningen gick idag på 20 min men utan ledset skrik. EN gång ramsade jag då han stegrat sig och jag tolkade det som ledsamt, han lugnade sig, jag ramsade och han tystnade efter en stund! Toppen. Jag förstår att 20 minuters läggning inte är så imponerande men det är det för mig=)
Japp, övning ger färdighet.Jag förstår att jag måste kunna skilja på lillens känslor men jag har upptäckt att det är väldigt svårt för mig. Trodde alla mammor skulle kunna sånt, men jag tror ajg börjar bli bättre. Det är lättare att höra när han är arg eller missnöjd. Jag förstår skillnaden men det är här jag har problem... Jag får öva helt enkelt.
Om jag uppfattar skriket som just ett skrik så är det inte ledset, utan surt, förbannat m.m.och då gör jag helt enkelt inget utan att avvakta.
Om jag uppfattar skriket som att det gör ont i mitt mammahjärta så börjar de bli ledsamt och då ramsar jag i den styrka som behövs.
Om skriket känns så allvarligt att mitt mammahjärta säger att jag vill rusa in och plocka upp liten går jag in och verktygar.
Hoppas det förtydligade lite om de olika skriken fast kanske inte. Låter kanske lite förvirrat.
Du är inte alls trög, bara nogrann och det är vi glada för. Heller fråga en gång för mycket än en gång för lite. Japp, amma kl.7 och gröt kl. 8. Visst kan du börja imorgon om du vill.Har jag förstått rätt med måltiderna, alltså då frukosten, 7.00 Amma vilket han är nöjd att göra högst 15 min. Därefter ger jag gröt kl 8 eller ska jag ge gröt i anslutning till amningen? Sorry att jag är lite trög
Och är det bara att köra på med de nya mattiderna från imorgon då? Allt för att lillen ska bli mätt och glad i magen! Med självklarheten som ledstjärna
hälsningar
Ida