Skriker till han kräks!? Hjälp!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

ett litet ps: vill du skriva in när Sven är född i din signatur, det gördu genom att trycka på profillogon härovanför! Det är jättebra att se hur gammalt barnet är direkt! ds!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
annamamma

Inlägg av annamamma »

Tack! Ska ta till mig detta och fundera vidare på dagvila mm. Återkommer så småningom!
Anna
annamamma

Inlägg av annamamma »

Hej igen!
Nu har det gått ett bra tag sedan jag var inne här på sajten. Har länge tänkt att jag måste skriva och berätta för det går SÅ BRA! Det är som ett mirakel, Sven somnar utan minsta ljud (jo, han kan ligga och prata och sjunga för sig själv) och sover till klockan ringer. Vi har nu även börjat lägga honom inne i spjälsängen på dagen och det funkar lika bra, han sover längre än i vagnen och jag tror att han väntar på klockan även då så vi har infört den efter ca 1,15h. Jag vill gärna skriva och berätta som AW föreslog men jag förstår inte var hon ville att jag skulle skriva, kan du hjälpa mig med det?
Återigen, tusen tusen tack för din hjälp mia! Vad skulle vi gjort utan din hjälp, det hade aldrig gått!
Många kramar från Anna
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Men vad ROLIGT att höra ifrån er, och vad glad jag är över Svens sömn - du har varit så superduktig och fixat det så fint :!:

Här är tråden som AW ville ha din "rapport" i, till inspiration för de som ligger i startgroparna till att kura:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=2010

Kram och en extra kram till Duktige Sven :heart:

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

annamamma skrev:Det är som ett mirakel, Sven somnar utan minsta ljud (jo, han kan ligga och prata och sjunga för sig själv) och sover till klockan ringer.
:D Vilken underbar läsning alltsammans. Pris och beröm på dig och er :-({|= och pris och beröm på miar 70 :-({|= och pris och beröm på lille Sven :heart: :lol: :heart:

Så här efteråt kan jag ju skvallra att dina första inlägg här i tråden gjorde mig mindre lycklig, och hade inte miar 70 hejdat mig (högst omedvetet) hade jag säkert gått in och grälat och gnällt att "så där FÅR ni bara inte misshandla Sova hela natten-kuren, då FÅR ni inte använda den (eller vad ni nu tror att ni gör)" och bla, bla, bla. Jättesurt :x

Men så blev det så alldeles underbart bra, precis som det ska vara :wink: :lol:

Så jag är riktigt, riktigt lycklig, glad och stolt =D> :heart: =D>

Och ser fram emot din berättelse. Och skickar massor med pussar på näsan till lille Sovaren, lille sömnnjutaren som fått ett så gott liv tack vare er alla :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

annawahlgren skrev: :D Vilken underbar läsning alltsammans. Pris och beröm på dig och er :-({|= och pris och beröm på miar 70 :-({|= och pris och beröm på lille Sven :heart: :lol: :heart:
Tack Anna :heart: och jag hoppas Sven sover som en liten gris :sleep: :wink:

Kram!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "