Snälla hjälp!
3:e natten efter uppföljningsvecka och läggningarna är så jobbiga!
Vi försöker få till så mycket skratt det går (se tidigare inlägg om daglurproblem o trötthet), och jag längtar efter läggning alltså kan jag inte överföra ngn ångest över läggningen.
Men han skriker o skriker o skriker. Jag väääägrar gå in, solfjädra o fastna i det. Men på 15 min har jag ramsat ca 6 gånger (ja, han skriiiiiiker mer än under sjölva kuren) o jag får inte utveckla ngn vidare variation då jag bara får ta i vad kung o fosterland heter för att nå fram. Dvs dunder pangramsa höööögt. Jag upplever att jag bara gormar för att höras och vad är det för kommunikation som ramsan så fint ska stå för? Suck. Och nu medan han gallskriker gick larmet. Han har krälat sig upp i ena hörnet där plattorna inte når (jag drog ner plattorna då jag en natt fick gå in 2 gånger pga tjut då han krälat för långt ner i sängen, suck). Jag la honom tillrätta (tillbaka på magläge o över plattorna) och ut. Jag tror att han somnade av bara beröringen, så trött var han.
Hur styra upp detta? Nätterna går än så länge bra tack o lov, men jag är rädd att dessa superlessna läggningar ska smitta av sig på natten då han knappast somnar med ett förnöjt leende "just så gott ska det vara att sova".
Dessutom känner jag mig splittrad vad gäller bekr.ramsan. Jag har fått svar att det finns de som ger det långt efter kuren om inte ramsan tar bra, o andra som bara ger vid krisbehov? Men eftersom han uppenbarligen inte svarar på ramsan vid läggning bör jag tjata in bekr.ramsan? Men när jag har provat det blir han tokig, ungefär som "kom inte å stör mig, jag kan det där redan. Låt mig vara i fred". Alltså har jag bara på riktigt hög musik och låter honom somna utan bekr.ramsa. Tar ca 20 min o några o ev. några till pangramsor däremellan.
Suck.
Jag vill flytta in honom snarast till syrran, men kommer detta störa? Och hur blir det med vargtimmen? Hon kommer säkert vakna (sover lätt). Å andra sidan får de ha sällskap av varandra om de ligger å hojtar?
Snälla svara snarast. Känns trist nu. Han skriker o jag skriker o dagen var en katastrof